‘ei’ op bil

Ik ben van de week op vakantie gevallen op een zwembadtrap op mijn rechter bil en heb hier nu enorme heamatomen van. Ws in mijn bilspier? Bij een echo zat er 500 ml bloed in mijn bil vlgs de radioloog in een kliniek in Albanie. Nu is het overal naar toe aan het uitzakken maar en ook naar mijn bovenbeen. Ze adviseren om het bloed er operatief uit te halen. Ik weet niet wat te doen nu. Ik slik ook bloedverdunners en loop bij de trombosedienst. Ze zeggen anders dat er mogelijke complicatiies zijn te verwachten zoals bijkomende infectie of spierdistrofie of trombose.
    Heeft iemand ook weleens zulke complicaties erbij gekregen?

Bijlagen:
    Reageren

Ipv op een forum, zou ik thuis een arts om advies vragen.
    Zodat die jou persoonlijke situatie beoordelen kan en je aan de hand daarvan kan adviseren.
    Daar heb je meer aan dan aan ervaringen van andere mensen.

Reageren

Hi, hier een reactie vanuit mij met daarin exact zelfde probleem. 3 jaar geleden van een trap gevallen. Bil sloeg zwart uit van de bloedstorting en het ei ten grote van 10 cm ontstond. Arts zei dat ik 1 jaar moest wachten. Toen begon de zoektocht...

Begon bij plastisich chirurg met lipsuctie en lipofilling tegelijkeryijd. Na paar weken was duidelijk dat dit niet had gewerkt en zelfs erger had gemaakt. Dankzij een oedeem therapeut kwam ik erachter dit het bijna 100% zeker Morel Lavallee heet. Een aandoening wat eigenlijk direct (binnen 2 maanden) na val behandeld moet worden, door vocht (dat tussen de huidlagen is gekomen) te puncteren en vervolgens te compresseren. Enfin, dit is dus niet gebeurt bij mij omdat de arts zei dat ik 1 jaar moest wachten.

Uiteindelijk traject ingegaan bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis (enige ziekenhuis dat had geschreven over Morel Lavallee). Schijnbaar is de aandoening alleen te zien op MRI en niet op echo. Nu reeds een operatie onderaan waarin er een lege holte is verwijdert (voorheen zat hier het vocht in) en dit aan elkaar genaaid. Litteken van 10cm. Helaas zie ik na 1.5 week nog steeds het ei op m'n bil maar kan ook nog postoperatief vocht zijn. Hopen op het beste....

Reageren

Ik weet dat dit heel oud is, maar voor de mensen die naarstig op zoek zijn zoals ik jarenlang… morel lavalle leasie.
    Na 12 jaar eindelijk een arts gevonden die het een naam gaf, én met een oplossing kwam. Ik heb onlangs het weg laten halen door liposuctie. Het was op eigen risico en geen garanties maar het ei is weg!!!

Reageren

Lotte, dankjewel voor je bericht! Bij welke arts ben jij geweest om het ei te verwijderen? Had hij dit vaker meegemaakt/voorbij zien komen/behandeld? Je hebt dus alleen liposuctie gedaan, geen lipofilling, en je bent dus zeer tevreden? Hij is gewoon echt weg? Alvast bedankt voor je reactie!

Reageren

Ik heb ook zo’n hematoom opgelopen na een val van de trap, nadat ze m 4 weken geleden hebben leeggehaald is deze toch weer teruggekomen en na een bezoek aan het ziekenhuis weer vandaag, is besloten om t operatief van binnen uit te gaan verwijderen .

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: ‘ei’ op bil

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe