- Anoniem2 januari 2026 om 12:06
Goedemiddag ik heb sinds de laatste jaren veel last van hartoverslagen ik merk vaak dat ik mijn buik / middenrif aanspan zonder dat ik dat wil of er bewust van ben soms met een soort zenuwprikkel vanuit me maag of etc ik heb of bijvoorbeeld als ik gegeten heb niet goed zit of lig op mijn zei dat je dan eeen sooort paar hartoverslagen naar elkaar ervaart enkele testen gehad zoals ecg : ecg holter event week arts zei dat het niets was en geen kwaad kon wat kan het dan zijn vraag ik mezelf af ? Ik hoor graag van u
2 reactiesReagerenAnoniem2 januari 2026 om 14:08Goedemiddag ik heb sinds de laatste jaren veel last van hartoverslagen ik merk vaak dat ik mijn buik / middenrif aanspan zonder dat ik dat wil of er bewust van ben soms met een soort zenuwprikkel vanuit me maag of etc ik heb of bijvoorbeeld als ik gegeten heb niet goed zit of lig op mijn zei dat je dan eeen sooort paar hartoverslagen naar elkaar ervaart enkele testen gehad zoals ecg : ecg holter event week arts zei dat het niets was en geen kwaad kon wat kan het dan zijn vraag ik mezelf af ? Ik hoor graag van u
Reageren
Peter (huisarts)
3 januari 2026 om 11:51Hartoverslagen, (“extrasystolen” ) zijn in het algemeen onschuldig. Kunnen met name bij jong volwassenen (vitaal..) veel meer voorkomen. Onder invloed van koffie, alcohol en slaaptekort kunnen ze toenemen..
een relatie met eten en houding kan aangeven dat er misschien een prikkeling vanuit de maag/ slokdarm mee kan spelen. Bij terugstroom van zuur vanuit de maag naar de slokdarm kan er een prikkeling ontstaan die ook het hart een “sprongetje” kan laten maken..
(voor therapie van reflux klachten: zie onderstaande folder)ReagerenBijlagen: