Goedenavond. Ik ben toch al wat jaartjes bekend met hartkloppingen. Ik
Had er eerst nooit heel veel last van maar zelden! De laatste 6 maanden werd het steeds meer. Toch maar is na de dokter gegaan. Die hebben ook op het juiste moment een ECG gemaakt. Hij zei je hebt Extra Systolen. Hij zei dat het geen kwaad kon. Het werd die weken erop
Steeds erger. En de huisarts heeft me een hartholster geadviseerd. Dit is 24 uur gebeurd. Maar net in die 24 uur is er geen extra systolen geweest. Op 1 na.. de uitslag van de huisarts was wederom. Het ziet er prima
Uit. Ergens ben ik toch wat angstig geworden en dat ben ik niet snel. Maar het hart is toch wel erg belangrijk. Dus ik vroeg aan hem door mijn rokersverleden gewoon de vraag. Zit ik niet dicht geslibt ofzo of is m’n hart gewoon echt niet goed? M’n huisarts zei daarop. Als je basisritme(hartslag) goed is en je hebt soms een overslag dan maken wij ons niet heel druk… ja wat koop ik daarvoor. Ook heeft die me een lage dosering Bèta Blokkers voorgeschreven. Hij zei als je last hebt pak je die maar is om te proberen. Maar ik ben niet zo van de medicatie. En al helemaal word ik een beetje ongemakkelijk bij het woord bètablokkers. In mijn hoofd is dit toch gewoon voor zware hartpatiënten… Ik maak nu met m’n Apple Watch best vaak ECG’s en ja ik zie in de grafieken als ik hem dus voel (overslaan) op de Apple Watch echt dalen. Soms komt er gewoon Sinusritme uit. Maar ook vaker wel is atriumfibrilleren of Onbeslist. En ja ik ben ergens bang da ik vandaag of morgen toch een infarct krijg ofzo. Ben al jaren over m’n paniekaanvallen etc heen. Maar hier denk ik soms wel is van t zal me toch niet gebeuren ( En nee ik schiet gelukkig niet in paniek kwa aanvallen ofzo) ik ben al een hele tijd gestopt met cafeïne Etc. Ook slik ik nu sinds 2 dagen Meidoorn. Iemand vertelde me dit. Maargoed volgens mij
Helpt dit ook niet. Zijn er hier mensen met dezelfde
Klachten. Ik heb het heel vaak als ik rust heb. Dus op bank of in bed. Met gewoon m’n dagelijkse activiteiten heb ik het wel eens. Maar bij lange na niet zoveel als in rust. Ik hoor graag jullie mening. Mvg Jasper.
Even voor de duidelijkheid: je vraagt nu de mening van mensen die géén artsen zijn, terwijl je de mening van je huisarts, gestoeld op uitgebreid onderzoek, al hebt gehoord.
Ik vraag me dan af of je een "betrouwbaarder " antwoord zult vinden.
Om te beginnen zijn bèta blokkers niet alleen voor hartpatiënten.
Ze worden ook voorgeschreven aan mensen met bijvoorbeeld angst en paniek, of bij onschuldige hartkloppingen door stress of waar iemand gestressed van raakt.
En juist omdat jij er in rust last van hebt, duidt dit op angst/stress/paniek gerelateerde klachten.
Als je tot rust komt, ga je er op letten.
Een echte hartpatiënt zou juist bij inspanning last krijgen en zich in rust weer beter voelen.
Probeer je de medicatie niet, weet je ook niet of jij er baat bij hebt.
Het supplement wat je nu neemt, zal in ieder geval langer nodig hebben dan twee dagen om te werken, als het überhaupt al iets gaat doen.
Verder is een smart watch een onbetrouwbaar meetinstrument, wat alleen maar voor meer onrust zorgt.
Het constant meten maakt je onrustig en zorgt juist voor klachten.
En je vraag of er hier meer mensen zijn met dezelfde klachten, zeker. Lees eens wat topic over het onderwerp door, dan zie je ook dat het allemaal mensen zijn met angst voor hartklachten en niet met daadwerkelijke hartklachten.
Vaak is chronische hyperventilatie wel een oorzaak, ook veroorzaakt door de angst een hartaandoening te hebben.