Zoeken Vraag het forum

Bloeddruk staande meten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anniek

Hi,

Als ik mijn bloeddruk staand meet valt die altijd best wel hoog uit, bijvoorbeeld 140/99. Vooral die onderdruk maakt me zorgen. Als ik zit is die eigenlijk altijd wel oké, bijvoorbeeld 130/85.

Moet ik me zorgen maken, want als je staat hoort je bloeddruk toch ook niet zo hoog te zijn?

5 reacties
    Reageren
    Suus

Er wordt niet voor niets geadviseerd om zittend te meten,meet je staande, krijg je dus een afwijkende waarde

Reageren
    Anniek

Ik heb het heel eigenwijs toch geprobeerd. Ik sta echt heel stil en krijg dan toch nog deze hoge waarden. Ik vind het zo raar…

Reageren
    John (moderator)

Dan zoek je het toch zelf op…
    Bloeddruk meet je zittend of liggend en niet staand. Staat in ook in de gebruiksaanwijzing en het is net ook nog eens gezegd. Dus ja, als je dan toch eigenwijs iets verkeerd doet moet je niet vragen waarom de uitslag dan niet goed is

Reageren
    Anniek

Ik snap het. En als ik dus zit en mijn bloeddruk is telkens gemiddeld 125/83 (dit is nu na 3 weken mijn gemiddelde) dan mag ik er vanuit gaan dat ik een goede bloeddruk heb?

Reageren
    John (moderator)

Dat klopt idd

Reageren
Reageer op: Bloeddruk staande meten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.