- schulpje22 november 2012 om 07:55
Stel je voor als je nou elke dag, een paar keer per dag je bloeddruk zou meten is dat wel goed?
Ik ben daar namelijk dag en nacht mee bezig en wordt daar soms echt bang voor.. Ik doe dit voornamelijk omdat ik graag controle over iets wil houden, en omdat ik een angst heb voor flauwvallen, wil ik graag weten of mijn bloeddruk laag, normaal of hoog is. Maar tot nu toe is hij nog nooit lag geweest. wel bijvoorbeeld 114/75, of 123/80 en soms weer 139/85, maar ik kan me daar soms best druk om maken
Maar als je vaak je bloeddruk meet en hij is altijd wel normaal en goed, dan is de kans dat hij opeens heel laag wordt toch ook klein aanwezig? Dat ding heeft me echt in zijn macht en ik wordt gek, als ik een dag niet kan meten wordt ik zo bang voor mezelf, dat ik van alles in me lichaam ga voelen…Ik zit in therapie maar. maar zal t ook met hem overleggen.
3 reactiesReagerenLola22 november 2012 om 08:01Hai, dit zou ik zeker bespreken met je therapeut. Je bent inderdaad obsessief bezig met meten, wat helemaal niet nodig is. Je voelt je verder toch prima? Ik ben geen dokter, maar je waardes lijken mij heel normaal. Je lijkt mij een beetje een hypochonder. Kun je niets leukers bedenken waar je je dagelijks druk om kunt maken? Waarvoor zit je in therapie?
Groetjes
Reagerenschulpje22 november 2012 om 08:13Ik voel me verder wel prima, maar idd ik let ook teveel op mijn lichaam, dan voel ik weer iets en denk ik ff meten, ben idd een beetje een hypochonder en dat wordt steeds erger… Er zijn genoeg leuke dingen waar ik me druk om kan maken, maar toch overheerst dat ene gevoel het altijd. ik zit in therapie voornamelijk om aan mezelf te werken maar ook voor mijn PTSS, en de daarbijhorende angst, want is de ene angst weg nu komt de angst voor iets anders tevoorschijn..
gelukkig kan ik er morgen weer terecht en ga gelijk t bespreken, want ik moet hier echt mee ophouden
ReagerenQuote22 november 2012 om 08:51posttraumatische stress-stoornis
Reageren
http://www.thuisarts.nl/posttraumatische-stress-stoornis/ik-heb-posttraumatische-stress-stoornis