Zoeken Vraag het forum

Hartslag onder 60

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Caesar

Ik schafte overlaatst een digitaal horloge aan dat ook mijn hartslag en slaapritme meet.

Ik bemerkte dat soms mijn hart onder de 60 gaat. Volgens het internet zou in rust je hartslag tussen de 60 en 100 moeten liggen. Over het algemeen zit die boven de 60. Maar als ik lig of zit zou die wel eens onder de 60 kunnen duiken.

Het internet zegt dat dit normaal is als je fysiek fit bent maar dat ben ik niet echt. Ik neem aan dat er niets aan de hand is maar het kan nooit kwaad om het eens te vragen dacht ik.

3 reacties
    Reageren
    Suus

Een smartwatch is geen betrouwbaar meet apparaat.

Maar een hartslag van 60 is heel normaal hoor. Die van mij is in rust rond de 50, die van mijn vriend 35. Dus 60 is absoluut niet te laag.

Reageren
    Caesar

Bedankt voor het antwoord

Ik neem aan dat jullie dan wel sportief zijn. Want 35 klinkt wel zeer laag, niet?

Reageren
    Suus

Mijn vriend is idd zeer sportief. Ik de laatste tijd door een blessure niet echt.

Reageren
Reageer op: Hartslag onder 60
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.