Zoeken Vraag het forum

Hartslag rust

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ha

Ik heb een hartslag in rust van +-50. Af en toe een zenuwachtig gevoel (ben ik niet) en soort klopping in de keel.
    ik lees dat hartslag in rust boven 60 normaal is. Moet ik me zorgen maken?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee hoor niks mis met die hartslag. Heb je een angststoornis?

Reageren
    Ha

Of het echt een angststoornis is weet ik niet

Reageren
    John (moderator)

Ben je vaker bang voor ernstige ziekten of aandoeningen?

Reageren
    Ha

Ja. Maar daar schaam ik me wel voor. Het is eigenlijk soms niet uit te houden, heb dan heel veel paniekaanvallen met soms overgeven of flauwvallen als gevolg.
    Heb mijn angsten een aantal keren proberen aan te kaarten bij de huisarts, maar die wuift het weg.
    Ik val de huisarts sowieso niet lastig, want vaak weet ik ergens wel dat er niks aan de hand is, maar mijn gevoel schreeuwt anders. Ik controleer vaak m’n partner, of lees hier op het forum.

Maar soms ben ik ook zó bang; dat stel er is wel echt iets mis – dat ik denk dat het komt door mijn angst, en daardoor iets ‘ergs’ wegwuif met alle gevolgen van dien. Ik weet niet wanneer ik mijn lichaam / klachten moet vertrouwen of juist moet wantrouwen.

sorry

Reageren
    John (moderator)

Dan toch maar weer eens naar de huisarts het bespreken en een vrwijzing vragen voor een psycholoog. En je niet zomaar weg laten sturen.

Reageren
Reageer op: Hartslag rust
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.