Zoeken Vraag het forum

hartoverslagen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • aicha

goedendag ik sta bekend met paniekklachetn alleen ik krijg het gevoel dat ik hartoverslagen krijg bij inspanning of veel lachen of kracht geberuiken op momenten waar mijn paniek er dus totaal niet is bijvoorbeeld als k heel lang vuisten maak en t strak laat dat krijg ik soms al na een tijdje een hartoverslag en ik weet niet zeker of het zo lijkt of echt zo is maar ik denk het wel alleen mijn vraagje was of er toevallig een reden voor is dat dit telkens gebeurt op momenten waar ik druk zet ookal kan het positief zijn ik ben erg bang ervoor kan dit gevaarlijk zijn

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Vraag:
    “als k heel lang vuisten maak en t strak laat” Waarom doe je dit?
    “hartoverslagen” zullen het niet zijn maar extrasystolen. Dat kan voelen als een hartoverslag maar is het eigenlijk niet. En dit soort klachten passen bij angststoornissen. Ze zijn onschuldig van aard. Maar als er bezorgd over bent, kun je de huisarts om een holteronderzoek vragen.

Reageren
    Aicha

Dat is een tick van mij wat ik altijd doe als ik iets spannend vind enzovoort Maar het gebeurt ook bij simpele dingen en online staat veel dat het niet normal is als je extra systole krijgt bij inspanning

Reageren
    John (moderator)

ga dan naar de huisarts voor verder onderzoek

Reageren
Reageer op: hartoverslagen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.