- Joris11 juli 2023 om 21:54
Ik denk ook niet gezien het feit dat ik dit al een paar weken heb dat dit iets acuuts is. Ik kan verder gewoon functioneren. Het is alleen niet fijn
John (moderator)
11 juli 2023 om 21:55In tegenstelling tot wat je gisteren zelf schreef:
Reageren
Je hebt het dus wel 24/7. Niet iedere dag gelijk, maar wel iedere dag.John11 juli 2023 om 21:56Ik wil je best geloven John, maar hoe verklaar je dan dati k de overslag voel en ook zie in combinatie met de pijnscheut op die plek.
Overigens heb ik wel meer overslagen laatste weken maar deze voel ik dan wel en doen geen pijn maar soms ongeveer 2 keer per dag krijg ik wel deze klachten.
Ik probeer het te begrijpen
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2023 om 22:00Ik zeg ook niet dat ze er niet zijn of dat je ze niet voel
Reageren
Maar de oorzaak is geen hartfalen. Het is de angst, spanningen en hyperventilatie. En geloof mee, je bent zeker niet de enige met deze klachten onder de mensen met een angststoornis.
Het is ook niet iets dat je moet begrijpen, maar accepterenJoris11 juli 2023 om 22:04He John,
Dank voor je antwoord. Ik ben al een hele tijd op zoek naar mensen die dit ook ervaren want dat geeft mij geruststelling. Ik kan ze helaas niet vinden. Vandaar dat ik ook angstig blijf. Maar jij hebt deze expliciete klachten wel vaker voorbij zien komen?
Reageren
Omdat je ook aangaf dat dit een klassiek geval is.John (moderator)
11 juli 2023 om 22:05Ik zie dat nagenoeg dagelijks en ook de angst voor hartproblemen vanwege die specifieke klachten
ReagerenJoris11 juli 2023 om 22:06John (moderator)
11 juli 2023 om 22:08Ja, dat kan. als de angst en spanningen maar onder controle zijn
ReagerenJoris11 juli 2023 om 22:39Weet jij toevallig een forum waar ik terecht kan voor dit soort klachten om met andere lotgenoten te praten. Misschien kan dit mij helpen.
ReagerenJoris11 juli 2023 om 22:47twee laatste vragen nog.
Hoe kan het zo zijn dat ik bij de ene overslag het gewoon normaal voel en dan zoals vanavond ik pijn erbij heb en in paniek raak?
2e vraag is het normaal dat ik nu nog steeds last achter mijn borstbeen heb zoals soms branderig gevoel en soms drukkende pijn. op schaal van 1/10 ongeveer 5 a 6.
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2023 om 23:00Dat helpt beslist niet kan ik je zeggen. Je hoort andere nieuwe dingen waar je dan op gaat letten en dat gaat dan van kwaad tot erger. Bovendien kunnen mensen met een angststoornis, andere mensen met een angststoornis niet helpen. Ze zitten namelijk allemaal met klachten en problemen die ze niet kunnen handelen. Psychotherapie eventueel in combinatie met medicijnen is de weg om er iets aan te doen. Als de angst onder controle is, kan het wel nuttig zijn m met lotgenoten te praten m ervaringen uit te wisselen hoe triggers vermeden kunnen worden en hoe er kan worden omgegaan met opkomende angsten om te zorgen dat ze doorbreken
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2023 om 23:04Op de eerste vraag kan ik zo helaas geen antwoord geven.
Reageren
de tweede vraag: ja het is normaal want je hyperventileert blijkbaar nog steedsJoris16 juli 2023 om 19:18Hoi John,
Allereerst ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad. Ik wel tot zojuist
Na een paar rustige dagen kreeg ik zojuist weer een raar gevoel achter mijn borstbeen en tegelijk een overslag. Niks geks voor mij want ik herken deze nu wel. Ik probeerde dan ook rustig te blijven.
Echter kreeg ik het direct warm achter mijn borstbeen en gevoel van zware benen. Ook daar maakte ik mij nog niet druk om. Vervolgens mijn hartslag met fibri gemeten en kwam in 1 minuut op drie overslagen kort achter elkaar. Deze voelde ik ook.
Vervolgens kreeg ik tintelende handen. Voor al deze klachten heb ik zoiets dat past bij de hyperventilatie.
Waar ik me nu best wel druk om maak is het volgende:
IK heb erbij ook trillende handen en het gevoel dat ik suiker te kort heb. Dit gevoel herken ik van vroeger heb ik dus wel vaker gehad.
Alleen het gekke is ik heb eind van de middag best wat suiker op (halve reep Tonyś Chocolade en een flesje cola in de middag.
Kan dit wel met mijn hart te maken hebben? Of toch wat anders.
Groet,
Joris
ReagerenJohn (moderator)
16 juli 2023 om 19:30Hyperventilatie Joris !
Reageren