John (moderator)
4 juli 2023 om 19:37Ook dan ben je er onbewust mee bezig.
Hoe het komt: angststoornis, spanningen en hyperventileren
Joris4 juli 2023 om 19:40Wat me wel opvalt is dat ik veel en veel minder last van mijn linkerborst heb maar dat het nu vooral kloppingen en overslagen zijn en gevoel achter mijn borstbeen.
Klopt het trouwens dat chocola overslagen en of kloppingen kunnen bevorderen. Ik eet er vaak veel van namelijk.
ReagerenJohn (moderator)
4 juli 2023 om 19:43Ja dat zou kunnen.
Reageren
Nou ga ik iets zeggen wat je waarschijnlijk niet zo leuk gaat vinden. Je voelt het nu op een andere plek omdat ik meermaals heb gezegd dat je hart niet links zit. Ben je gaan googlen om te kijken waar je hart dan nou werkelijk zit? ( eerlijk antwoorden )Joris4 juli 2023 om 19:49100% eerlijk antwoord. Nee, dit heb ik niet gegoogled was niet eens op het idee gekomen eerlijk gezegd. Als ik dit wel had gedaan had ik dit zeker gezegd. Je weet dat ik eerlijk over dingen praat.
ReagerenJohn (moderator)
4 juli 2023 om 19:57Ok…
Reageren
Je maag kan natuurlijk ook nog een rol spelen bij klachten achter je borstbeenJoris4 juli 2023 om 21:03ook het gevoel dat je dan onwel kan worden erbij?
ReagerenJohn (moderator)
4 juli 2023 om 21:05Ja dat kan
ReagerenJohn (moderator)
4 juli 2023 om 21:05Maar dat is dan vooral van hyperventileren
ReagerenJoris4 juli 2023 om 21:21Ik hoop dat dat holteronderzoek mij meer uitsluitsel kan geven.
ReagerenJoris8 juli 2023 om 21:24soms zit ik achter mijn computer en krijg ik een raar (soms pijnlijk) gevoel achter mijn borstbeen, alsof het mij overvalt. Dan heb ik moeite met een teug adem te halen en voel tegelijkertijd mijn hart kloppen of zelfs een overslag. Deze kan ik dan weer heel snel weg ademen en dan zakt het langzaam weg.
Wat kan dit zijn?
ReagerenSuus8 juli 2023 om 21:44Hyperventilatie
ReagerenJohn (moderator)
8 juli 2023 om 22:11Hyperventileren
ReagerenJoris9 juli 2023 om 20:50Hoi John,
Nog even een vraag (het houdt me allemaal best bezig)
Zonet had ik een overslag gevoel bij mijn linker borst en vervolgens heb ik moeite met een teug adem te halen en voel tegelijkertijd mijn hart kloppen. Deze kan ik dan weer heel snel weg ademen en dan zakt het langzaam weg.
Kan dit echt geen hart klachten zijn? Juist omdat naar aanleiding van die overslag ik die klachten heb. Nu heb ik ook vooral last van pijn in mijn linker arm.
Kan er wel gewoon mee functioneren.
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2023 om 21:15Dat is dus hyperventileren.. je leeft zo ongeveer 24 uur per dag met angst voor je hart. Bespreek met je psycholoog of de huisarts om medicijnen te gaan gebruiken
ReagerenJoris10 juli 2023 om 19:48Hoi John,
Ik slik al medicatie Citalopram 20 mg. Als ik hier berichten type lijkt het net alsof ik 24/7 in angst zit maar dit is niet het geval. IK werk namelijk gewoon en zodra ik bepaalde klachten heb schiet ik in de stress. Hierdoor wordt ik angstig en ga ik vragen stellen.
Zo ook vandaag had ik weer een een soort van pijngolf achter mijn borstbeen tussen mijn borsten. Het overkomt me op dat moment. Ik moet dan gelijk erna een teug adem halen. Hierna wordt ik bang omdat het voor mijn gevoel echt van mijn hart afkomstig is.
Mijn vraag is eigenlijk hebben meer mensen dit weleens ervaren en kan het ook wat anders zijn dan angst stress en hyperventilatie?
Reageren