Zoeken Vraag het forum

Pijn achter borstbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Joris

Ik merk ook aan me zelf dat ik er nu heel erg mee bezig ben. Om continu in mezelf te checken of ik het weer voel.

John (moderator)

Ja dat zou zeker kunnen, of eigenlijk weet ik dat wel zeker. Je veroorzaakt zo namelijk zelf stress/spanningen en angsten

Reageren
    Joris

IK heb de afgelopen paar uur meerdere overslagen gevoeld soms wel drie in een minuut. Met dat rare gevoel er continu bij. Zoveel overslagen had ik tot op heden niet gevoeld.

Vervolgens toch de dokterspost gebeld en ben naar de dokter gegaan. Onderweg een hyperventilatie aanval gehad. Bij de dokter aangekomen mij na laten kijken en je raad het vast al geen enkele overslag waargenomen en ook niet gehad. IK voel mij nu zo zo stom.

En nu lig ik in bed en wat denk je overslagen.

Volgens de dokter kunnen ze geen kwaad.

En moest ik maar een oxezepam nemen.

Wat kan ik nu doen om ze weg te krijgen ik wordt hier echt gek van

Hoe is dit toch mogelijk nu ik lig ik ze weer voel en onderweg naar de huisartsenpost ook. Zoiets is toch niet selectief

Reageren
    Joris

kunnen ademhalingsoefeningen helpen? ook tegen overslagen?

Reageren
    Joris

Ik heb uiteindelijk tot 03:15 uur wakker gelegen. Ik probeerde iedere keer in slaap te komen alleen bijna iedere minuut voelde ik die irritante overslagen. Waardoor ik pas om 03:00 uur in slaap viel.

IK vind het best beangstigend worden en heb gelukkig zo een afspraak bij mijn huisarts.

Ik vraag me echt af of dit geen kwaad kan voor mijn hart. Want lijkt me niet gezond dit.

Reageren
    John (moderator)

Het heeft toch alles te maken met angst/stress/spanningen en hyperventilatie. Je krijgt de focus er niet vanaf. Je blijft er opletten. Dan zijn het dus ook geen overslagen, maar sensateis die alles te maken hebben met hyperventileren

Reageren
    John (moderator)

Ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen

Reageren
    Joris

Hoi John je schrijft dat het sensaties zijn en geen overslagen. Hoe moet ik dit zien dan want ik de grafiek geeft ook zeker aan dat er een overslag is geweest.

De hele dag is het wat rustiger geweest maar nu beginnen de klachten weer toe te nemen. Ik begin een beetje bang te worden dat ik weer niet kan slapen zo.

Reageren
    Joris

Vandaag bij de ha geweest en die geeft aan dat iedereen wel overslagen hebt en dat ik ze voel omdat ik enorm gefocust erop ben.

Nu krijg ik morgen wel een holterkastje voor de komende 3 dagen. De ha zegt dat dit voor de zekerheid is en dat hij verwacht dat er geen gekke dingen uitkomen.

Reageren
    John (moderator)

Het zijn waarschijnlijk zachtere slagen die jij als overslag interpreteert. Maar de holter zal dat wel aan het licht brengen als het wel overslagen zouden zijn. Overigens: overslagen doen geen pijn. Ook dat zal met de focus en de angst en hyperventileren te maken hebben

Reageren
    Joris

Hoe bedoel je zachtere slagen?

Reageren
    John (moderator)

Zachtere slagen die je niet waarneemt

Reageren
    Joris

Dank John.

Ik heb sinds vanmiddag een holterkastje gekregen voor de duur van 72 uur.
    Heb jij enig idee hoelang het duurt voordat ik zon uitslag krijg? Ik heb hem via de huisarts gekregen en moet hem vrijdag weer inleveren.

Ik had trouwens net een raargevoel achter mijn borstbeen en direct het een onwel gevoel erbij gekregen. Ben niet onwel geraakt maar toch.

Ik wilde zelf mijn hartslag controleren alleen heb ik een storing in mijn fibri app en kan geen meting doen momenteel. Dit maakt mij erg onrustig.

Reageren
    John (moderator)

Stop nou eens met dat controleren! Je hebt een holter, als er dan al wat mis zou zijn is dat daarop te zien. Je veroorzaakt zelf een hoop klachten door er zo obsessief mee bezig te zijn. Ik voel mijn hartslag dus nooit net als alle andere mensen, behalve als ga hardlopen of zoiets. Jij voelt je hartslag en de vermeende overslagen continue, d.w.z. dat je er dus ook voortdurend mee bezig ben en erop let.
    Ik kan je niet zeggen ho lang het duurt voordat j de uitslag daarvan krijgt, Dat kun j vrijdag beter even vragen

Reageren
    Joris

Hoe komt het dan toch dat iedereen zegt dat er niets is en ik toch die dingen ervaar. Terwijl als ik aan het werk ben ik ook niet er constant mee bezig ben maar er wel door wordt overvallen.

Reageren
Reageer op: Pijn achter borstbeen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.