- Mike5 mei 2018 om 07:42
Beste mensen,
Ik heb nu sinds de afgelopen jaren steken in mijn borst, achter mijn borstbeen. Vorig weekend waren de klachten weer terug zonder dat deze verminderde. Omdat ik bang was dat er iets met mijn hart zou zijn ben ik naar de spoed/huisarts post gegaan.
Bij de dokter ben ik na gekeken als algemene controle waarbij de dokter niets vreemds constateerde. Echter indien ze op onder mijn borstbeen drukt (bij mijn maag) merkte ik een hevige pijn. De dokter heeft mij aangegeven dat dit waarschijnlijk maagzuur is en ben ik met medicijnen naar huis gegaan.
De volgende dag was het pijn achter mijn borstbeen nog steeds niet verholpen. Ik heb besloten weer naar de spoed/huisarts post te gaan. Dit keer was er een andere arts die eigenlijk het zelfde constateerde (niets of weinig waarschijnlijk maagzuur). Ik ben naar huis gegaan met een iets zwaardere medicatie voor maagzuur.
De dag erna heb ik nog steeds last en weet me zelf geen raad. De pijn is niet minder en blijft constant. Omdat het een doordeweekse dag is ben ik langs de huisarts gegaan. Mijn huisarts heeft geconcludeerd dat dit probleem waarschijnlijk het ‘Syndroom van Tietze’ is en dat het vanzelf weer moet verdwijnen.
Nu ben ik ongeveer 1 week verder en heb nog steeds last van pijn achter mijn borstbeen. De laatste paar dagen wordt ik ook wakker bezweet, misselijk en borstbeen pijn. Gisteren ben ik daarom opnieuw naar de huisarts gegaan. De huisarts heeft me bloed afgenomen en een bloedtest wijst uit dat er niets aan de hand is.
Symptoom:
Pijn achter borstbeen die constant aanhoud en heel af en toe weg is.Wanneer (willekeurig?):
– Terwijl ik niets doe en op de bank zit/lig
– Soms na vet eten te hebben gegeten (terwijl ik gezond eet en 2x per week sport)
– Gisteravond in eens tijdens het doucheKan iemand mij advies geven? Ik weet mezelf echt geen raad meer op dit moment.
Groet,
Mike3 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 mei 2018 om 08:02Het zou toch je slokdarm of je maag kunnen zijn. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de MDL-arts
ReagerenPeter6 mei 2018 om 03:59Bij opkomend maagzuur beschrijven patienten vaak dezelfde pijn als bij hartproblemen. Het voelt in werkelijkheid heel anders, maar patienten gebruiken vaak dezelfde termen.
Reageren
Vraag aan de apotheek eerst eens een middeltje tegen opkomend maagzuur. Dat is zonder recept te verkrijgen en verzacht meestal de pijn door een ‘dekentje’ over het maagzuur te leggen.