- Jan25 maart 2023 om 09:56
Ik ben een jongen van 17 jaar sinds mijn 13e last van hartoverslagen. Ik ben 3 x grondig gecheckt door een cardioloog alle onderzoeken voor het hart gehad. Nooit een ritmestoornis of iets dergelijks geconstateerd wel was laast op mijn holteronderzoek een af en toe versnelde hartslag gezien maar geen hartritmestoornis de cardioloog kan er geen oorzaak voor vinden. De huisarts ook niet schildklier getest, vitamines, ijzer etc. Die denkt dat het misschien komt door hyperventilleren of paniekaanvallen. Toch heb ik mijn twijfels erover. Ik meet af en toe mijn hartslag met een bloeddruk meter nooit boven de 100 gemeten ook de huisarts niet. Het is dus af en toe. De cardioloog zei dat ik een gemiddelde hartfrequentie van 67 heb. Wat kan de oorzaak zijn van mijn snelle hartslag af en toe en kan het kwaad? Ik sport ook meerdere malen in de week.
2 reactiesReagerenAlias25 maart 2023 om 12:29Je bent volledig doorgelicht, dus waardoor het ook komt, het kan geen kwaad. Dat is het enige dat belangrijk is.
Een versnelde hartslag zonder inspanning kun je eenvoudig resetten door juist wel even in te spannen. Stukje hardlopen bv.
ReagerenJohn (moderator)
25 maart 2023 om 19:51Niemand kan dus hartoverslagen vinden, alleen jijzelf denkt die te hebben….
Reageren
En dat je hartslag soms eens wat sneller is is toch een heel normaal verschijnsel. Dus vraag ik me eigenlijk af waar je je drukt over maakt?