Zoeken Vraag het forum

hartaanval, klaplong, maagprobleem of gewoon een gekneusde borstspier of rib?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • iemand

Beste

sinds een uur heb ik last gekregen aan de linkerzijde van mijn borst. Als ik wandel verergert de pijn niet zozeer. de pijn is wel altijd wat aanwezig, en bij sommige houdingen verergert de pijn. wanneer ik mijn borst opspan, merk ik geen verandering. Bij heel diep inademen wel lichtjes meer pijn. Voornamelijk bij bepaalde houdingen of verandering van houding doet het echt pijn. Ook als ik oprispingen krijg is de pijn feller(ben gekend met maagproblemen).

Ik heb afgelopen zaterdag een stamp tegen mijn borst gekregen (Muay Thai), maar geen blauwe plekken of wat dan ook. Ook geen last gehad tot vandaag. Verder heb ik vandaag niets heel speciaal gedaan buiten enkele gemakkelijke push-ups.

Pijn is het minste bij het lichtjes gebogen zitten en het felste bij een gestrekte houding.

extra info:

23J
    178cm
    73kg

Enalapril 10mg (ik heb licht verhoogde bloeddruk, gemiddeld max 140/90)

Lysanxia/prazepam smorgens 4 druppels, savonds 7 druppels (komen van 20 per dag, afbouwend).

Pantomed 40mg.

Alvast bedankt

Vriendelijke groet

Iemand

2 reacties
    Reageren
    Alias

Ik denk dat je een hartaanval hebt of een doorboorde long. Misschien moet je even 112 bellen.

Reageren
    Suus

Bij een klaplong of hartaanval had je waarschijnlijk 112 al gebeld of op zn minst de huisartsenpost.

Ik zou even de huisarts bellen,omdat je toch een trap tegen je borst hebt gehad. Dan kan die bepalen of het verstandig is dat je even langs komt voor onderzoek.
    En even als tip voor een volgende keer: bij acute of ernstige klachten, bel dan de huisartsenpost. Je bent op dit forum niet bij een arts en er is ook niet altijd een beheerder online.

Reageren
Reageer op: hartaanval, klaplong, maagprobleem of gewoon een gekneusde borstspier of rib?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.