- iemand23 maart 2023 om 23:34
Beste
sinds een uur heb ik last gekregen aan de linkerzijde van mijn borst. Als ik wandel verergert de pijn niet zozeer. de pijn is wel altijd wat aanwezig, en bij sommige houdingen verergert de pijn. wanneer ik mijn borst opspan, merk ik geen verandering. Bij heel diep inademen wel lichtjes meer pijn. Voornamelijk bij bepaalde houdingen of verandering van houding doet het echt pijn. Ook als ik oprispingen krijg is de pijn feller(ben gekend met maagproblemen).
Ik heb afgelopen zaterdag een stamp tegen mijn borst gekregen (Muay Thai), maar geen blauwe plekken of wat dan ook. Ook geen last gehad tot vandaag. Verder heb ik vandaag niets heel speciaal gedaan buiten enkele gemakkelijke push-ups.
Pijn is het minste bij het lichtjes gebogen zitten en het felste bij een gestrekte houding.
extra info:
23J
178cm
73kgEnalapril 10mg (ik heb licht verhoogde bloeddruk, gemiddeld max 140/90)
Lysanxia/prazepam smorgens 4 druppels, savonds 7 druppels (komen van 20 per dag, afbouwend).
Pantomed 40mg.
Alvast bedankt
Vriendelijke groet
Iemand
2 reactiesReagerenAlias24 maart 2023 om 00:14Ik denk dat je een hartaanval hebt of een doorboorde long. Misschien moet je even 112 bellen.
ReagerenSuus24 maart 2023 om 08:28Bij een klaplong of hartaanval had je waarschijnlijk 112 al gebeld of op zn minst de huisartsenpost.
Ik zou even de huisarts bellen,omdat je toch een trap tegen je borst hebt gehad. Dan kan die bepalen of het verstandig is dat je even langs komt voor onderzoek.
Reageren
En even als tip voor een volgende keer: bij acute of ernstige klachten, bel dan de huisartsenpost. Je bent op dit forum niet bij een arts en er is ook niet altijd een beheerder online.