- Hartkloppingen8 februari 2023 om 21:48
Hallo,
Ik heb regelmatig (al jaren) periodiek last van hartkloppingen, het gevoel alsof mijn hart een slag overslaat en bij de eerst volgende slag heel hard bonst. Door de dokter is hier al enkele keren een hartfilmpje van gemaakt, maar steeds tijdens het filmpje heb ik geen last van de kloppingen.
Door de app FibriCheck kan ik op elk gewenst moment mijn hartslag controleren. Toen ik last had van de kloppingen deed ik dit en liet het overzicht ook iets opmerkelijks zien toen ik een klopping had. Ik ga als ik de kloppingen vaker opvang met de app naar de huisarts. Wat zeggen jullie van dit beeld? (Pijl is waar ik de klopping voelde).5 reactiesReagerenHartkloppingen8 februari 2023 om 21:56alias8 februari 2023 om 22:25Ik weet niet of deze apps betrouwbaar zijn.Ik heb ook last vab hartkloppingen….
Reageren
Bij zijn regelmatig hartfilmpjes gemaakt,maar daar is nooit iets uitgekomen.Ik gebruik deze app niet..Alias8 februari 2023 om 22:29Ik heb die app ook. Loop momenteel bij de cardioloog ivm heel veel van die overslagen. Als je af en toe last heb van die overslagen is dat volkomen normaal.
Ik heb met een holter gelopen en had helaas op dat moment weinig last en kwam toch op rond de 150 overslagen per 24 uur uit, de cardioloog zei als ik random gezonde mensen een kastje aansluit komt dit heel vaak naar voren.Ik kan screenshots van fibricheck toevoegen met 10 van zulke pauzes tussen slagen zoals jij die hebt. En heb dat soms urenlang aan 1 stuk door. Bij mij geeft de app dan ook aan er zijn milde onregelmatigheden geconstateerd mbt uw hartritme.
Ik zou me dus vooral geen zorgen maken.
ReagerenJohn (moderator)
8 februari 2023 om 22:36Doe dingen zijn gewoon niet altijd betrouwbaar!!
ReagerenHartkloppingen8 februari 2023 om 22:49Ik maak mij er verder ook geen zorgen om gezien ik het al jaren heb, en hecht vrij weinig waarde aan zulke uitslagen. Ten tijde van de screenshot die ik bijvoegde had ik weinig last en dus ook maar éen overslag te zien in het overzicht. App gaf overigens gewoon aan “regelmatige hartslag”. Ik heb inderdaad soms ook dagen dat het uren aan een stuk door gaat en daarbij wat licht in het hoofd word.
Toen ik de overslag voelde liet de app dit wel direct zien. Dus de meting zal dan wel aardig correct zijn (denk ik). Bedoeling met deze vraag was ook om meer mensen te vinden die hier last van hebben, en ben blijkbaar dus niet de enige.
Reageren