- Hay26 september 2025 om 20:18
Ik heb nu sinds een kleine week last van hartkloppingen. Het begon op een avond en sindsdien heb ik er last van. Ik
Voel de hele dag door en als ik bed lig continu mijn hart kloppen in mijn keel. Soms gaat het opeens ook bonzend kloppen. Ik zie het zelf dan ook op en neer gaan. Alsof ik bijvoorbeeld trap heb gelopen. Het is de hele dag aanwezig maar ‘s avonds voel ik het meest. Ik ben al bij de huisarts geweest hij weet niet waar het aan ligt. Hij denkt spanning. Ik had vorige week wel wat spanning, maar ik heb heel mijn leven lang wel eens momenten gehad van spanning. toen heb ik ook geen last gehad van hartkloppingen. Waar zou het door kunnen komen. Is het normaal dat ik dag en nacht mijn hart voel kloppen2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
27 september 2025 om 15:20Je huisarts zou misschien nog verdere controles kunnen doen zoals bloedonderzoek (schildklierontregeling, bloedarmoede) of een hartfilmpje. Dus als klachten niet willen afzakken: maak (weer) een afspraak !
ReagerenHay27 september 2025 om 20:02Huisarts heeft al bloedonderzoek gedaan. B12 is mogelijk laag en vitamine d was 38.
Reageren
Voor de rest waren de waardes van schildklier/nier en lever goed. Het wordt niet erger gelukkig maar het zakt ook niet af. Ik heb net in rust mijn hartslag gemeten met een bloeddrukmeter. Die was 89. Voor de rest was mijn bloeddruk goed.