- Debbie10 november 2017 om 19:39
Ik loop bij de cardioloog, moet de 28e weer op controle. Dit omdat ik vaak hartkloppingen heb en me daar naar bij voel.
Tevens gaat m’n hart er soms met een snelheid van wel 200 slagen per minuut van tussen. En dan voel ik me even knap beroerd. Die slagen zijn dan ook voelbaar. Nou ja…. voelbaar… je voelt net een trein die langs komt.
Ik heb bij de cardioloog een echo gehad, holter kastje, event recorder. De vele extra slagen zijn opgemerkt, maar helaas dat hij ervan tussen gaat, zoals ik het noem, helaas niet. Arts gaf aan dat het boezemfibrilleren lijkt, maar ze krijgen het niet op beeld. Althans dan doet hij het niet. Nu heb ik het ook heel verschillend. De ene keer wekenlang niet, een andere keer 1 tot 6 keer per dag. Soms wel 3x in een paar minuten. Deze “aanvallen” duren ik denk maximaal een minuut. Maar ik voel me dan zó beroerd dat ik echt moet gaan zitten, wat me ook door cardioloog is geadviseerd. Dit kan geen kwaad? Hart slijt er niet sneller van?Dan nog een ander vreemd iets. Laatst had ik, zoals geregeld, behoorlijke hartkloppingen. Ik weet dat dit onschuldig, maar vervelend is. Maar nu voelde ik laatst in mijn nek naar mijn hartslag (doe ik wel vaker), maar toen was mijn hartslag heel zwak, amper te voelen. Ik ben daar destijds al eens mee naar mijn toenmalige huisarts geweest en die begon hard te lachen. Nou, als ie niet zou kloppen, stond je hier niet.
Maar dat gebeurt dus vaker. Is het normaal dat een hartslag zwakker wordt bij hartkloppingen? Ik bedoel met zwakker worden dat hij heel slecht voelbaar is op zo’n moment. Het maakt me een beetje angstig. Ik wil het over 2 weken ook aan de cardioloog voorleggen. Maar wellicht dat iemand hier een (liefst geruststellend) antwoord op heeft.
Groet,
Debbie7 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 november 2017 om 19:55Deze “aanvallen” duren ik denk maximaal een minuut. Maar ik voel me dan zó beroerd dat ik echt moet gaan zitten, wat me ook door cardioloog is geadviseerd. Dit kan geen kwaad? Hart slijt er niet sneller van? Extra systoles, zijn doorgaans ongevaarlijk, en maken je hart net zwakker.
Dat je de hartslag in je hals minder voelt, kan meerdere oorzaken hebben, maar het is niet je hart, dat dit fenomeen veroorzaakt.
ReagerenDebbie12 november 2017 om 14:58Extra systoles niet. Dat heeft de cardioloog ook gezegd. Maar dat het hart er met zeg maar 200 per minuut “van tussen” gaat, maakt me wel zorgen. De ene keer gebeurt het weken lang niet, andere keer aantal keren per dag.
M.b.t. hartslag niet kunnen voelen in de hals… Waar kan dat wel aan liggen dan?
Alvast bedankt.
ReagerenJohn (moderator)
12 november 2017 om 15:09Dat je de hartslag niet altijd even goed voelt, kan verschillende redenen hebben. Niet goed voelen, spieren in je nek…
ReagerenCatootje12 november 2017 om 18:10Bij allerlei klachten, ook deze, speelt vaak je voeding een rol. Met name de vele snelle suiker en geraffineerde producten die veel mensen nuttigen. Dit zorgt voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat vele klachten teweeg kan brengen. Beter dus zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Verder kan tyraminerijke voeding zorgen voor klachten. Ook allerlei toevoegingen als smaakversterker, conserveringsmiddelen en kunstmatige zoetstoffen kunnen ontregelend werken.
Denk verder aan tekorten aan allerlei voedingsstoffen; vitaminen, mineralen vetzuren en aminozuren. Onder andere magnesium.
ReagerenDebbie12 november 2017 om 23:05Dank je Wel, Tandor!
ReagerenAnoniem8 juli 2018 om 07:56inderdaad! Dat herken ik. Dat veel met voeding en je spijsverteringsstelsel te maken heeft. Kan er bijna donder op zeggen dat als ik me niet ‘lekker’ voel, het daar zit. Plotseling flauw voelen tijdens (hele) lange wandeling (15+ km, wel eten tussendoor), licht in hoofd, schijnbare fibratie, pols niet kunnen voelen if als ik m wel voel lijkt ie wel heel snel te gaan (wat volgens mij niet zo is), en ga zo maar door. Stress of stress in maanden daarvoor helpt ook niet echt mee. Niet druk om maken hoor. Gewoon lekker goed voor jezelf zorgen.
ReagerenChel24 februari 2021 om 17:44Hoi debbie.
Ik hoop dat het in middels beter gaat met jou.
Ik weet dat het een oude forum is, maar mag ik toen vallig vragen,
Hoe is dit afgelopen en wat heeft u?
Reageren