- Pt4 september 2022 om 16:36
Hallo,
De laatste tijd valt mij op dat mijn hart na inspanning nogal raar klopt. Sowieso bonkt mijn hart nogal na inspanning maar het vervelendste is dat het van snel naar langzaam naar snel gaat. Bij inademen zit ik dan bijvoorbeeld rond de 90 en bij uitademen schiet hij omlaag naar 60 om daarna weer naar 90 te gaan. Dit herhaald zich. Na verloop van tijd normaliseert dit weer tot een normaal ritme. Voelt niet heel fijn. Ik heb onlangs een ecg en hartecho ondergaan, beide waren goed. Kan dit fenomeen onstaan door verkeerd ademenen? Of moet ik toch naar de huisarts?
Bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 september 2022 om 17:55Dat kan idd met verkeerd ademhalen te maken hebben
ReagerenPt4 september 2022 om 17:59Kan dat geen kwaad voor het hart? En hoe los ik dat ademhalings probleen op? Lastig iets.
Mocht er iets structureels verkeerd zijn geweest met mijn hart zou dat dan op de echo of de ecg te zien zijn geweest?
ReagerenJohn (moderator)
4 september 2022 om 18:06Dat kan geen kwaad. En als er echt iets mis zou zijn met je hart dan was dat wel gezien. Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan om te kijken wat er mis gaat met de ademhaling tijdens en na inspanning
Reageren