Altijd hartritmestoornis na inname magnesium

  • #1

    Hoi,

    Ik lees overal dat magnesium het wondermiddel is bij spier problemen. Maar is het niet een beetje raar dat ik altijd enkele dagen lang hartritmestoornissen krijg, wanneer ik weer eens een magnesium supplement heb ingenomen?

    Ik kan de klok er op gelijk zetten.

    Reageer
    #2

    Een teveel aan magnesium kan o.a.hartkloppingen veroorzaken.
    Weet je of je überhaupt een magnesium tekort hebt?
    Want supplementen slikken omdat je gelezen hebt dat het een wondermiddel is, is niet verstandig.
    Het is beter om eerst de oorzaak van de spierproblemen te achterhalen en dan die aan te pakken.
    En als die oorzaak een tekort aan iets blijkt te zijn,kun je dat gericht aan gaan vullen.

    Reageer
    #3

    Ik neem niet zomaar een supplement. Alleen bij kramp na sport. Ik neem het zelden. Maar het valt me iedere keer weer op een daarom ben ik er mee gestopt. Maar ik vind het wel vreemd en vraag me af of er oorzaak kan zijn dat ik meteen zo reageer op magnesium

    Reageer
    #4

    Dan zou je dus eerst moeten kijken hoe je magnesium gehalte is voor je een supplement neemt.
    Als je dat niet weet,neem je het dus eigenlijk wel zomaar.
    Als dat gehalte goed of aan de hoge kant is, kan het dus door de extra magnesium van het supplement komen.
    Magnesium is geen "medicijn " tegen kramp, kramp kan door veel verschillende dingen veroorzaakt worden.
    Als je regelmatig kramp hebt na het sporten,zou je dus bloed kunnen laten prikken om de oorzaak van de kramp te achterhalen.
    Dan pak je het in de juiste volgorde aan en kun je gaan kijken wat er tegen te doen is.

    Reageer
    #5

    Eerder een kwestie van een slechte reactie dan een stoornis. Kan allerlei oorzaken hebben. De ene of de andere magnesiumverbinding kan uitmaken. Een organische verbinding als magnesiumcitraat of bisglycinaat is beter dan magnesiumoxide. Soms de andere stoffen die in het supplement zitten. Altijd goed om etiketten te lezen.  In goedkope middelen zit vaak calciumfosfaat of kleurstoffen als titaniumdioxide of ijzeroxide. Kan zelf bijvoorbeeld niet tegen pullulancapsules. Kan zijn dat je nog andere stoffen nodig hebt. Een natuurgenezer kan naar je hele gezondheidssituatie kijken. Kramp kan allerlei oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld schildklierproblemen of een tekort aan taurine. Een combinatie van een paar stoffen kan ook beter zijn. Bij intensief sporten verlies je ook allerlei mineralen en sporenelementen via het zweten. Kramp kan soms ook te maken hebben met het schoeisel. Heb dat zelf in elk geval bij te soepele zool dat ik naderhand kramp krijg.

    Reageer
    #6

    Heb magnesium voorgeschreven gekregen van hartspecialist voor veel hartoverslagen zo een vier jaar geleden dus vier jaar lang promagnor 400 ingenomen altijd goed mee geweest tot nu ineens magnesium vergiftiging met hartritmestornis slecht zien enz ben wel hartpatient met ablatie en hartinfarct

    Reageer
Reageer op: Altijd hartritmestoornis na inname magnesium
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief