Al jaren heb ik regelmatig, tijdens het lezen op mijn I pad,plotselinge aanvallen van duizeligheid, zwart worden voor mijn ogen en oorsuizen .Daarna is mijn hartslag een aantal minuten 30 - 35.
Onderzoeken leveren geen duidelijkheid op, geen geleidingsstoornis.
Het lijkt erop dat de bradycardie het gevolg is van de duizeligheid en niet andersom.
Kan de oorzaak neurologisch zijn. Ik heb last van atriumfibrilleren (aanvallen)gebruik geen betablokkers, mitralisklepinsufficientie en atrose van foramen van de halswervels met prikkeling van de zenuw.
Ik ben benieuwd naar uw zienswijze.
gr. Joosje
De bradycardie van 30-35 is door een arts vastgesteld? Ook het atriumfibrileren?
Atriumfibrilleren is vastgesteld, daarvoor gebruik ik Xarelto . Bradycardie is eenmalig vastgesteld tijdens een holteronderzoek. Ik heb wel na een RA behandeling voor hyperthyreoidie een hartslag van 55 - 60. Een pacemaker is wel eens ter sprake gekomen maar heeft ook nadelen
Gr. Joosje
Duizeligheid kan vele oorzaken hebben. Het is een bekende bijwerking van de Xarelto. Hyperthyreoidie kan ook een oorzaak zijn en natuurlijk een bradycardie. Maar de duizeligheid veroorzaak geen bradycardie
Dank voor je reactie.Dat wordt ws toch weer een holter voor de zoveelste keer.
Overgens gebruik ik pas sinds een paar maanden Xarelto. Ook de hyperthyreoidie is onder controle met normale waarden Blijft over de bradycardie
Dan zal het wellicht weer een holter worden
Hallo
Ik weet niet beter dat ik altijd misselijk van vermoeidheid ben.
Er is bradycarfie geconstateerd maar er wordt niets aan gedaan. Zowel snachts al overdag in rust rond de 35 hartslag. Ze denken dat het door het sporten komt maar daar heb ik geen energie meer voor. Wel marathons gelopen, de laatste 10 jaar geleden.
Twee broets zijn hartpatiënt. Ik heb geen medicijnen. Ik heb zelden een dag waar het leven mij toe lacht en ik mij goed viel. Wat te doen. Ik wordt 65 en ben een vrouw.