Zoeken Vraag het forum

Duizeligheid, aanvallen, tinnitus,

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Redouan

ik heb sinds 8 maanden in 1 keer aardig wat klachten. Mijn leven staat compleet stil.

Het begon met een keer dat ik aan het rijden was en opeens een duizeligheid moment.  Dit soort momenten kwamen vaker voor gepaard met zware benen.

Sinds een half jaar kreeg ik een aanval op werk (rustig kantoorbaantje)

Mijn ogen trokken naar achteren en werd ‘achterover gedrukt’ dat ik moest gaan flauwvallen gepaard met zweetaanvallen (alle kleding onder het zweet en lijkbleek lichaamskleur). Het is als de dood je komt opzoeken.

Heb me uit deze aanval gered door benen te kruisen en kracht te zetten.

Sindsdien heb ik last van constante tinnitus(oorsuizen) en zweverig gevoel dat sochtends begint zodra ik mijn ogen open.

Klachten op een rijtje:

• druk in schedel achter ogen
    • constant zweverig en gevoel van omvallen
    • ogen draaien levert hetzelfde op
    • slappe/zware benen
    • moeite met concentreren en nadenken.
    • ogen zijn vermoeid en staan onder spanning in samenhang met hoofd.
    • hartkloppingen

Tot nu toe gedaan:

• Hersenscan
    • Nekscan
    • Bloedbanen in armen CT scan
    • Bloedscan op infectie
    • Ontlasting onderzoek op bloed
    • Slokdarm onderzoek en maag onderzoek
    • Oogdruk
    • Lopend onderzoek op bijnierschorsinsufficientie
    • Bij cardioloog geweest.

Mijn huisarts is een grote dweil. Hij denkt dat het hyperventilatie is. Terwijl dit niet het geval is (bij frissen lucht heb ik hetzelfde probleem).

De cardioloog denkt dat het de bijnier is of iets evenwichtsorgaan.

De nekscan gaf aan dat tussen de 4e 5e nekwervel kleine slijtage te zien is.

Heel verhaal, maar ben ten einde raad. Kan niet werken, autorijden zelfs lopen naar de supermarkt is een hele uitdaging.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Terwijl dit niet het geval is (bij frissen lucht heb ik hetzelfde probleem).   Met frisse lucht heeft hyperventilatie helemaal niks te maken.  Er gaat dan iets anders met de ademhaling mis. Soms zonder dat te merken. En met de klachten die je hebt, was het helemaal nog niet zo’n gek idee van je huisarts. Ze passen er helemaal bij.

Doe eens onderstaande test, al is het maar om het ook echt te kunnen uitsluiten.

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Redouan

Beste Tandor.
    Het zou inderdaad kunnen kloppen als ik verkeerd zou ademhalen, stress zou hebben, spanning etc. De andere kwalen die samenhangen weer niet.

Hoop dat iemand er raad heeft.

Reageren
    Kate

Ziekte van Meniere?

Infectie evenwichtsorgaan?

Ijzer of vitamine tekort?

Maar je zit al in de molen dus dat zullen ze vast al uitgesloten hebben?

Reageren
    Catootje

Je voeding kan een rol spelen. Door de vele snelle suikers die we vaak nuttigen kan je bloedsuikerspiegel gaan schommelen, wat vele klachten kan uitlokken. Beter zorgen voor  meer complexe koolhydraten en bij elk eetmoment ook voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Ook kunnen er voedselovergevoeligheden zijn. Wees ook extra alert op toevoegingen, zoals smaakversterker, conserveermiddel en kunstmatige zoetstoffen.

Verder kan je nog tekorten hebben een bepaalde stoffen; vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren en andere stoffen. Bloedonderzoek zegt vooral iets over wat er in je bloed zit maar zegt over het geheel wat minder. Je zou het op orthomoleculair vlak kunnen laten testen wat jouw lichaam nodig heeft.

Ook kunnen electro-magnetische velden van invloed zijn. In de auto kan je slecht aarden; er zijn wel middelen die kunnen helpen om te aarden. Zo kan een zwarte toermalijn helpen maar er zijn ook speciale apparaatjes voor. Op een kantoor met veel apparatuur en misschien synthetische vloerbedekking kan je ook klachten krijgen. Beter ook metaalvrij slapen.

En verder, als je dingen doet die bij je passen, krijg je ook minder snel  klachten.

Reageren
    Redouan

Hi dank voor jullie reacties.

@kate de vitamine en bloedsuiker zijn in orde. Evenwichtsorgaan en meniere is denk de volgende stap.

@catootje dat zou inderdaad kunnen. Heb zelf eerder het idee dat het evenwichtsorgaan niet goed is of meniere.

Reageren
    Cristel

Hoi Redouan,

Heb je al uitsluitsel wat het zou kunnen zijn? Ik heb sinds februari soortgelijke klachten, maar ben tot 3 keer toe door de huisarts naar huis gestuurd met het zal waarschijnlijk een virus op je evenwichtsoragaan zijn. Mijn leven staat momenteel ook stil en de klachten worden erger. In oktober ben ik uiteindelijk toch doorgestuurd naar t ziekenhuis door de huisarts. Ben nu bij de neuroloog geweest en MRI gehad, waar niks uit is gekomen. Komende week kan ik eindelijk bij de KNO arts terecht en ik hoop zo dat er iets uit komt waar ik iets mee kan. Ben erg benieuwd of jij je al wat beter voelt! Gr, Cristel

Reageren
Reageer op: Duizeligheid, aanvallen, tinnitus,
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.