Zoeken Vraag het forum

Duizeligheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Julia

Goedeavond
    Ik weet het echt even niet meer !
    Ik heb vreselijk last van duizeligheid, het zijn aanvallen maar overdag ben ik ook continu licht in het hoofd / duizelig.
    Tijdens een aanval draait de kamer/ wereld heel hard, het lijkt wel 100 Km per uur te zijn, deze aanval bereikt op een gegeven moment een piek en neemt dan langzaam af, mijn ogen gaan heen weer tijdens een aanval , mijn oor floept dicht en ik hoor een pieptoon in mijn oor, verder moet ik na een aanval heel veel plassen en krijg ik diarree. Vroeger moest ik tijdens de aanval ook overgeven maar nu word ik alleen wit en misselijk, ik voel ook wel eens hartkloppingen in mijn achterhoofd als het gebeurd. Ik word er wel angstig van, overdag blijf ik duizelig en heb ik veel hoofdpijn/ pijn in mijn nek /extremevermoeidheid/ krachtverlies in mijn armen, Verder heb ik ook heel vaak last
    Van mijn darmen en verlies ik soms een klein beetje urine ongewild.

Ik slik medicijnen voor de duizeligheid en dit helpt tot op zekere hoogte. Het probleem is : de kno arts zegt niet zeker te weten dat het de ziekte van meniere is , ik heb wel licht gehoorverlies en ik kan inderdasd niet in een rechte lijn lopen, het evenwichtsonderzoek gaf echter geen meniere aan?
    Volgens de kno arts kan het een evenwichtstoornis zijn en mag ik de medicijnen blijven slikken, ik heb een zware depressie gehad en daar geeft hij de schuld aan, ik ben echter niet meer onder behandeling voor de depressie en ik weet zeker dat er iets met mij aan de hand is , deze aanvallen zijn absoluut echt, eerst werd gedacht aan hyperventilatie maar dit blijkt het niet te zijn, ik adem gewoon rustig altijd en ik heb geen hartkloppingen behalve in mijn achterhoofd.
    Ik voel mij totaal niet serieur genomen, tijdens zon aanval heb ik het idee dat ik doodga zo snel draait alles.
    Ik ben pas 23 jaar en ik weet even niet wat ik moet doen op dit moment, de duizeligheid en de vermoeidheid beheersen mijn leven.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de neuroloog voor verder onderzoek

Reageren
    Catootje

Er zou best een verband kunnen zijn tussen je klachten.
    Belangrijk voor je algehele gezondheid is een goed eetpatroon. De snelle suikers en witmeel beter zoveel mogelijk vermijden en bij elk eetmoment te zorgen voor eiwitten, vetten en vezels, waardoor pieken in je bloedsuikerspiegel worden vermeden. Door schommelingen in de bloedsuikerspiegel kunnen allerlei neurotransmitters en hormonen ontregeld raken, denk aan serotonine. Veel mensen hebben tekorten aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B/B12, vitamine D, omega 3 en meer. Die helpen mee om allerlei lichaamsprocessen te regelen, onder andere de aanmaak van serotonine en melatonine. Misschien dat een middel als Griffonia/5htp of theanine kan helpen. Dat helpt ook je neurotransmitters maar mag niet in combinatie met bepaalde medicijnen als antidepressiva.

Reageren
    Julia

bedankt voor beide reacties !

Reageren
Reageer op: Duizeligheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.