- Anoniem25 september 2015 om 17:56
Hallo allemaal,
Ik ben nu iets meer dan 3 weken bezig met duizeligheids aanvallen. Krijg ze op verschillende tijden en soms is het wanneer ik loop maar ook wel wanneer ik al een tijdje zit. Tijdens de duizeligheid lijkt het alsof ik dubbel zie en voel me erg wankelig dus ga dan zitten of liggen. Ook heb ik erge hoofdpijn een zere nek en soms last van drukkend gevoel in rechter oor. Deze duizelingen duren vaak van een half uur tot 2 uur en dan 2 tot 4 keer per dag. Woensdag kreeg ik het terwijl ik terug van school liep met mijn dochter. Stond even te praten met een buurvrouw en de duizeligheid kwam, heb het geprobeerd te negeren en goed rustig adem te halen en het leek te werken. Tot ik bijna flauw viel, de buurvrouw heeft me “opgevangen” en begeleid naar de grond om te zitten. Toen was het echt tijd voor de dokter. Gisteren geweest en bloeddruk en hb zijn goed. Hij vond dat ik erg bleek en koud was en heeft me verder onderzocht en kwam met de diagnose bppd. Thuis natuurlijk ff opgezocht omdat ik het niet ken en kan mezelf moeilijk er in vinden. Nu vind ik het helemaal raar dat ik betahistine voorgeschreven kreeg aangezien dit voor de ziekte van Ménière is. Ik heb ook fibromyalgie dus hoofdpijn en andere pijntjes gooi ik altijd daar op. Mijn vraag is nu eigenlijk, zijn er andere mensen met bppd die het ook zo hebben ervaren en zo ja ging het weer beetje snel voorbij?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 september 2015 om 21:18De betahistine is niet zo raar. Ze is voor Ménière, maar de klachten zijn ook vergelijkbaar.
Reageren
In principe kan bppd binnen enkele weken/maanden vanzelf verdwijnen.
Wie heeft de diagnose gesteld?Anoniem26 september 2015 om 07:14Bedankt voor je reactie. De diagnose is gesteld door de huisarts.
Reageren
Maar bij bppd kan het ook wel zo verlopen zoals het bij mij nu gaat?John (moderator)
26 september 2015 om 09:49Ja, dat zou kunnen.
Reageren
Maar ben ook van mening, dat dit toch eigenlijk onderzocht zou moeten worden door een neuroloog.Anoniem26 september 2015 om 11:00Ik heb de betahistine voor 3 weken en moet dan weer terug komen. Maar denk dat als het zo erg blijft ik maandag weer terug ga. Heel erg bedankt voor je reacties
ReagerenDuizelaar26 september 2015 om 12:46Ik ben een jongen van 15 en soms als ik in de zetel met mijn gsm zit, of op de computer zit en dan recht sta om iets te gaan drinken of naar het toilet ga val ik soms tegen de grond omdat ik opeens duizelig ben. Ik heb schrik dat ik ooit niet meer ga kunnen bijkomen, want nu duurt het maar een paar seconden,maar wat als ik langer bewusteloos ofzo ben. heeft iemand tips of weet wat ik heb?
ReagerenJohn (moderator)
26 september 2015 om 14:41Dat komt omdat je te snel opstaat. Daardoor zakt je bloeddruk plotseling. Bewusteloos ga je daar dus echt niet van raken. Probeer iets rustiger op te staan.
Reageren