Home / Overige onderwerpen / Duizeligheid
Hoi ik ben pas 18 en heb sinds 2 weken last dat ik mij eigen duizelig voel ik had 1 dag daarvoor last van draai duizeligheid voor een bepaald aantal uren en sinds dien merk ik dat ik bijna de gehele dag duizelig ben ben hiervoor ook naar de dokter gegaan maar die denkt dat het komt door spanning (ik ben een nog al wat sombere persoon in het dagelijks leven en ben ook wel wat angstig) maar ik heb nooit gehad dat ik duizelig was of lichtjes in mijn hoofd.
Soms val ik bijna als ik aan het lopen door de duizeligheid en mijn armen en benen voelen vaak zwak en nu heb ik precies hetzelfde draaierig gevoel als voorheen misschien dat iemand anders hiervan iets meer ervan weer????? Met vriendelijke groet
Amazr
Spanning kan de oorzaak zeker zijn. Maar als de klachten toch blijven aanhouden, ga dan gewoon terug naar de huisarts
Je voeding kan een rol spelen. Veel mensen eten teveel snelle suikers, wat schommelingen kan geven in je bloedsuikerspiegel, wat allerlei ontregelingen kan geven. Beter ook uitkijken met teveel brood.
Daarnaast kan je tekorten hebben aan allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Bloedonderzoek zegt wat dat betreft niet zo heel veel. Weet verder niet of je man of vrouw bent, hormonale anticonceptie kan ook klachten geven. Naar de huisarts gaan is sowieso niet onverstandig.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!