- Jc23 januari 2020 om 15:47
Ik kamp nu 4 j met hartoverslagen. Ben zelf 23 jaar. Neem ongeveer een jaar fluoxetine tegen de hypochondrie en borderline. Het is lang goed gegaan en nu is de angst er weer. Vooral voor mijn hart. Let weer continu op alles in mijn lichaam. Ook onbewust. word hier zo gek van. Weer bang dat ik een hartaanval ga krijgen of dergelijke. Bloeddruk 125/63. Gister last van trillende handen en weer vol in paniek. Drink de laatste 2 weken ook weer meer koffie. Zou dit ermee te maken kunnen hebben? Heb het ook heel druk en stress me hierom ook veel. Hartoverslagen gaat heel goed mee, heel af en toe voel ik eentje. Maar die paniek dat er toch wat met mn hart is. in 2016/2017 3x naar cardioloog geweest , alle onderzoeken gehad en steeds hetzelfde ‘je hart mankeert niets! veel mensen hebben overslagen. Wel 90%. Alleen voelt niet iedereen ze’ Klopt dit? Klopt het ook dat het onschuldig is in 99 procent van de gevallen (is me zo verteld).
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 januari 2020 om 15:50dat klopt helemaal. Het is ook geen probleem van je hart maar je angststoornis en het hyperventileren dat de klachten veroorzaakt. En veel koffie helpt inderdaad ook niet echt.
ReagerenZorgprofessional23 januari 2020 om 16:07