Zoeken Vraag het forum

Onverklaarbare hartklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Joni

Hallo,

Ik kwam deze site tegen tijdens het googlen van de symptomen van mijn vriend en sinds ik nergens echt een antwoord kon vinden besloot ik zelf een vraag te maken.

Ongeveer 3 maanden terug kreeg mijn vriend plots extreme pijn op de borst met uitstralingen naar de linker arm. Natuurlijk dachten wij meteen aan het hart, dus zijn vrijwel dezelfde dag nog naar de huisarts geweest. Na een hartfilmpje en wat geluisterd te hebben naar de longen en hart kwam hij met de conclussie dat hij gewoon paniekaanvallen had of tietze.

Met dat in gedachten hebben we er een paar weken niks aan gedaan, maar toen de pijn maar steeds erger begon te worden zijn we toch maar weer terug gegaan. Alweer een hartfilmpje gemaakt en dit keer bloed afgenomen maar alles zag prima uit.

Hierna hebben we weer een paar weekjes afgewacht maar het werd maar niet beter. We zijn zo zeker 4 keer bij de huisarts geweest totdat een dag de pijn zo heftig was dat we naar de spoedeisende hulp zijn gegaan. Na 5 uur onderzoeken gedaan te hebben kwamen ze met de conclussie dat hij een ontsteking had in het zakje rondom het hart. (weet niet de naam voor dit precies) dus wij waren opgelucht dat we eindelijk wisten wat het was.

1 maand lang hebben we colchicine opocalcium en aspegic gekregen en daarna zouden we terug gaan naar de cardioloog voor een check up. Nou, na die lange maand bleek dat hij toch geen ontsteking had en de spoed het fout had!!! 1 maand medicatie gehad voor een ziekte die hij niet eens heeft!

De cardioloog heeft hem nog eens nagekeken, inclusief echo maar wéér niks. Ze kunnen niks zien en alles ziet gewoon gezond uit. Bloedwaardes zijn goed, zuurstofgehalte is goed, bloeddruk is goed… Nou heeft hij pillen gekregen om het hart langzamer te laten kloppen maar we weten nog niet wat hij heeft en hij is erg gefrustreerd. We hebben 2 weken later weer een afspraak bij de cardioloog, maar ben bang dat we weer hetzelfde te horen krijgen.

Heeft misschien een van jullie enig idee wat het kan zijn?

Hij heeft extreme pijn en druk op de borst, voelt zich duizelig, heeft het gevoel alsof hij gaat flauwvallen en hij zegt dat het voelt alsof zijn hart een slag overslaat. Deze klachten spelen vooral ’s avonds op. (iedere dag voor 3 maanden)

Hartstikke bedankt voor het lezen!

Met vriendelijke groet,

Joni

7 reacties
    Reageren
    Joni

Vergeten erbij te zetten:

mijn vriend is 25 jaar oud, 175cm lang en weegt 75 kg.

Reageren
    John (moderator)
    Joni

Hallo, ten eerste: Gelukkig nieuw jaar! Heb hem de test laten doen, nu wachten op het resultaat in de mail. Ik heb hyperventilatie al eens eerder voorgelegd, maar dat kon het absoluut niet zijn volgens hem want hij ademt normaal en hij zweert dat het zijn hart is. …

Reageren
    Catootje

Ik zou ook kijken naar de rol van voedingspatroon en tekorten aan voedingsstoffen. Bloedonderzoek zegt weinig. Zo is de waarde van magnesium in je bloed altijd constant. Wat voeding betreft zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat de bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Verder uitkijken met stoffen als smaakversterker en kunstmatige zoetstoffen. OOk zorgen voor een goede balans tussen inspanning en ontspanning. Naast medisch advies zou hij advies kunnen vragen op  orthomoleculair gebied.

Reageren
    John (moderator)

Normaal adem halen zegt  niets over hyperventileren.  de uitslag van de test zou je binnen 2 minuten in de nail meten hebben

Reageren
    John (moderator)

Normaal adem halen zegt  niets over hyperventileren.  de uitslag van de test zou je binnen 2 minuten in de nail meten hebben

Reageren
    X

Hartkramp? Maak eens een afspraak bij de hartkliniek.
    Klachten lijken op wat ik heb.

Reageren
Reageer op: Onverklaarbare hartklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.