- Bianca23 september 2018 om 16:14
hey
ik ben 19 jaar en heb hyperventilatie al een aantal jaar.
nu heb ik ook last van hart kloppingen ect, me hart is al een keer gechecked bij de eerste hulp en alles was oke
Maar nu ben ik alsnog bang
hartslag per minuut is 58/59 in rust, terwijl dat normaal tussen de 60 en 70 moet zijn bij een vrouw in rust
heb ik nu een hartritme stoornis? ben ook al 2 maanden misselijk, vaak spierpijn, hyperventilatie ook, en vermoeidheid.
2 reactiesReagerenCatootje24 september 2018 om 08:11Bij hyperventilatieklachten spelen vaak zaken als onzekerheid, perfectionisme enz. Maar ook voedingspatroon, soms candida, tekorten aan voedingsstoffen enz. Belangrijk is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Losse koolhydraten als een koekje of sap zorgen voor pieken in je bloedsuikerspiegel, waardoor hormonen en neurotransmitters ontregeld raken. Histamine- en tyraminerijke voedingsmiddelen kunnen ook klachten uitlokken. Ook uitkijken met smaakversterker en kunstmatige zoetstoffen.
Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en spierklachten verminderen. Onder andere magnesium, zink, vitamine B en D en omega 3. Gebruik zelf vaak edelgistvlokken, waar onder andere chroom in zit, wat helpt voor je bloedsuikerspiegel. Om het goed uit te zoeken eens advies vragen aan een natuurgeneeskundig therapeut.
ReagerenJohn (moderator)
25 september 2018 om 01:52Ik denk toch eerder dat klachten van de hyperventilatie zijn
Reageren