Zoeken Vraag het forum

Hartritme doet van alles

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Mijn hartritme versnelt even, slaat soms over zacht en hard wisselt af ik heb dit al sinds mijn 12-13 dat vind ik al raar dat ik het als kind had. Ik had een periode vaak hartkloppingen gelukkig op een event recorder gezien en niks ergs gevonden alleen dat ie wat sneller was dan normaal soms ook rare vibratie inwendig en allerlei andere sensaties ik ben enorm angstig dat ik een ritmestoornis heb of een defect heb ik ben heel erg radeloos ik durf niet meer te sporten ik lees allerlei verhalen van sporters die jong dood gaan of andere jonge gevallen dat maakt me nog 10 keer zo angstig ik durf veel minder nu. Ik ben bij een fysio geweest voor ademhalingsoefeningen maar het valt mee het gaat noet echt weg. Ik heb binnenkort weer een afspraak bij de ha om te kijken hoe en wat maar ik dacht mischien heeft iemand hier ervaring ? Advies? Wat het zou kunnen zijn is het gevaarlijk?

Gr

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hartritmestoornissen komen wel vaker voor en zijn doorgaans ongevaarlijk.
    Anders had dat op de eventrecorder wel gezien en was er verder onderzoek verricht. Maar omdat je er op gaat letten, krijg je er nog meer last van.

Reageren
    Anoniem

Oo oke ja ze zeiden dat er niks was maar is een hartoverslag en hartkloppingen heten dat ritmestoornissen? En Kan het kwaad dat ik het als kind had?

Reageren
    John (moderator)

Dat kunnen ritmestoornissen zijn. Dat je ze als kind al had, geeft eigenlijk al aan dat ze zoals het uitziet niet ernstig zijn

Reageren
    Anoniem

Ja ik hoop het ook gelukkig zijn ze niet meer zo heftig zoals vroeger nu is het meer af en toe versnelling even (mischien met in en uit ademen te maken ) heel af en toe een overslag vroeger was dit erg vaak ook hartkloppingen zijn sterk afgenomen ook heb ik nu en vooral een zwak gevoel alsof ie moeite heeft soms en vibratie dat had ik vroeger weer niet maar ik had wel gelezen dat eventuele ritmestoornissen vanzelf weg kunnen gaan.

Reageren
Reageer op: Hartritme doet van alles
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.