- Rob19 september 2018 om 15:48
Al jaren heb ik last van een pijnlijk trillende/verkrampende borst als ik wakker wordt. Of, dat kan ook, ik word wakker van de trillende borst. Dit is ook nog eens erg pijnlijk. Soms met uitstraling naar mijn armen, nek en hoofd. Van de arts heb ik Clonazepam voorgeschreven gekregen. (2mg) Voor het slapen gaan 1 pilletje, dit doe ik al ruim 10 jaar. Het hielp een beetje, de pijn en trillingen bleven maar waren minder. Onlangs bij de Neuroloog geweest voor een slaap apneu onderzoek. (Ik heb 22 adem stops per uur.) Die vertelde me dat ik met de clonazepam beter kon stoppen omdat dit een spier verslapper is en het de apneu zou verergeren. De trillende borst spier en de hevige pijn die dit veroorzaakt is nu weer vol terug. Ik heb er alleen in bed last van, vooral in de ochtend. Ik wordt dan wakker van de kramp, trillingen en pijn. Even eruit, half uurtje zitten en het is over. De arts zegt dat ik de clonazepam moet slikken. De Neuroloog zegt van niet. Ik probeer nu sinds kort wiet olie, dit lijkt te helpen. Ook lees ik over tekort aan eiwit, verzurende spieren, B5 tekort, vitamine tekort, ademhalings problemen (apneu?) en nog veel meer. Kortom, wie heeft hier ervaring mee, wie kan me helpen. Ik wil gewoon slapen en zonder pijn wakker worden. (Voor de apneu krijg ik behandeling.)