- Ikke6 juli 2018 om 20:42
Hallo. Ik ben heel bang voor mijn hart. Heb 2 keer laten onderzoeken bij cardioloog, maar daar was niets mis. Heb laten onderzoeken voor hartoverslagen. Maar ik ben heel paniekerig ik heb veel op google gezocht en de ergste verhalen gelezen. Ik pak nu sinds 1,5 maand antidepressiva. Ik heb mijn hartslag altijd gemete deze was vaak tussen de 75/90. Nu heb ik vaak een hartslag van in de 60 en soms eronder. Meestal tot 57. Nu had ik van 10 jaar terug een topic gelezen dat dit een hartritmestoornis kon zijn, maar mijn huisarts zei dat het niets is. Ook maak ik me nog zorgen over mijn hartoverslagen en dat ik soms een versnelde hartslag heb.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 juli 2018 om 01:10Er is niks is met je hart en je hartslag. Dat is heel normaal
Reageren
De klachten die je hebt , hebben alles met stress/angst en paniek te makenPeter7 juli 2018 om 03:48Tandor heeft helemaal gelijk.
Kom eens terug als je een hartslag in rust hebt van dik over de 120.
ReagerenCatootje7 juli 2018 om 07:09Wat voor je hele gezondheid het beste is, ook bij een depressie en angstklachten, is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elke eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen ondersteunen. Dit alles kan ook schelen in de klachten die je vanuit je hart voelt. En natuurlijk zorgen voor een rustige ademhaling.
Antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor verliezen aan allerlei vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder magnesium en vitamine B.
ReagerenMeisj7 juli 2018 om 10:01ik dacht dat ze onder de 60 spraken van bradycardie. Ik hoor wel vaker dat sommige onder de 60 hebben, vooral sporters. Maar dan ben ik helemaal niet daarom vind ik het raar
ReagerenJohn (moderator)
7 juli 2018 om 10:34Er is niks raar’s aan. Het is een heel normale hartslag
Reageren