- femke12 juni 2018 om 01:45
hallo ik heb de laatste tijd last van hartkloppingen bij bijvoorbeeld inspanningen als de trap op lopen opdrukken dat soort dingen krijg ik hartkloppingen ik heb verleden met angst stoornis echo van hart plus hartfilmpje pumpfunctie was goed echter die hartkloppingen voel ik heel goed omdat ik er zo op gefocust ben ik wil dit loslaten alleen bij deze hartkloppingen zijn niet echt hartkloppingen die ik in het verleden had in het verleden voelde ik echt hart bonzen achterelkaar nu heb ik echt het gevoel van 2 kleine snelle kloppingen op verschillende plekken in het hart verbeeld ik me dit of zal ik dit moeten laten nakijken ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel
7 reactiesReagerenPeter12 juni 2018 om 04:41Ik denk toch dat het met angst/stress te maken heeft en dat je daardoor een vorm van hyperventilatie hebt.
Het beste daarvoor is je ademhaling te reguleren. Zoek eens op buikademhaling of middenrif-ademhaling.Doe eens de testen op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/
ReagerenJohn (moderator)
12 juni 2018 om 10:07Ik denk niet dat dit echt iets met je hart te maken heeft, maar eerder met angsten of stress/spanningen
Reagerenfemke13 juni 2018 om 05:14en af en toe ook van die kietelnde klopjes in hart alsof die niet goed samen trekt
ReagerenPeter15 juni 2018 om 00:51Als je erop gaat letten, dan voel je opeens van alles.
Ademhaling heeft toch veel te maken met het functioneren van je hart. Zelfs je maag kan hartkloppingen geven als deze een beetje druk veroorzaakt. Serieuse hartproblemen voel je niet aan kietelende klopjes. Als het hart niet goed zou samentrekken, dan kan je niet meer op je benen staan. Aangezien het hartfilmpje goed was heb je geen (blijvende) afwijking aan de verwerking van de hartpuls. Vergis je niet, aan zo’n hartfilmpje (ECG) kan enorm veel worden afgelezen.
ReagerenMonique18 juni 2018 om 14:51Ik ben een vrouw van 45 met behoorlijk overgewicht
En de laatstevtijd heb ik last van hartkloppingen, erg moe, tintelingen in de tong, soms wat duizelingen.
Ik rook en drink niet, maar heb wel morbide obesitas.
Moet ik me al zorgen gaan maken?
(Ik ben wel al 50kilo afgevallen en ga voor de gbp)
ReagerenJohn (moderator)
18 juni 2018 om 15:01Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga wel even met de klachten naar de huisarts
ReagerenPeter19 juni 2018 om 04:39Bij morbide obesitas moet je je natuurlijk altijd zorgen maken, maar dat is een open deur.
Reageren
Als je 50 kg kwijt raakt dan is dat natuurlijk ook een enorme verandering voor je lichaam. Zoals Tandor zegt, bij twijfel zeker naar de huisarts gaan.
Hou vooral vol en blijf in je veranderde levensstyle. Ik wens je alle steun toe.