- Anoniem3 juni 2018 om 11:12
Hallo allemaal,
De afgelopen tijd probeer ik op mijn hartslag te letten maar ik merk vaak dat die vrij hoog is. In rust (zoals op dit moment) rond de 80 maar zodra ik me ook maar een beetje inspan (bijv. trap oplopen) loopt hij zo tegen de 100 op. Als ik wat nerveus ben nog hoger. Ook lijkt het soms dat zodra ik erop let, als ik bijvoorbeeld mijn hartslag wil tellen, dat ik daar een beetje gespannen van wordt en hij daarom hoger is dan normaal. Het ene moment is mijn hartslag 78 en een uur later (in rust) 95.
Ook merk ik soms dat mijn hart overslaat. Ik voel dit eigenlijk niet tijdens mijn dagelijkse bezigheden (of ik moet er echt heel erg op gaan letten), alleen als ik echt mijn hand op mijn hart/pols doe om te tellen. Dit is dan voornamelijk zo als ik diep in- of uitadem.Wat algemene info over mezelf:
Jongen, 21 jaar, 73 kilo.
Op dit moment is mijn conditie niet goed (al heel wat maanden niet meer gesport), maar ik wil zsm het hardlopen weer gaan oppakken.
Weet niet of het relevant is maar heb net een lichte longontsteking gehad, dus ik hoest nog steeds regelmatig en ben nog steeds verkouden.
Afgelopen twee weken aardig gestresst geweest ivm druk werk in combinatie met longontsteking, is nu gelukkig langzaam weer wat rustiger.Ik herinner me van afgelopen zomer nog dat ik toen ook soms last van een hart dat overslaat (2x snel achter elkaar en dan slaat hij 1 slag over) maar ik werd daar heel gestresst van en ging er daarom extra op letten (dus weet niet of het misschien juist daardoor kwam).
Moet ik me hierom ongerust maken?
Alvast dank!
2 reactiesReagerenAnoniem3 juni 2018 om 11:15Nog even een toevoeging:
Overigens geen klachten van duizeligheid, steken in het hart o.i.d.
ReagerenJohn (moderator)
3 juni 2018 om 11:23Ik denk dat het toch vooral met spanningen/angst te maken heeft. Je met stoppen met het controleren van je hartslag. Dat is nergens goed voor. ieder keer als je erop gaat letten en controleren zal die stijgen .
Reageren