- Anoniem28 mei 2018 om 21:34
Hallo,
Ik heb sinds begin van de dag kleine steken in mijn linkerarm, wanneer ik mijn arm een beetje beweeg kan het wat vaker steken dan normaal. Het is zegmaar bovenaan mijn onderarm op de hoogte van de elleboog. Daarnaast heb ik een beetje een stijve nek, een soort kloppend gevoel net onder mijn kaak. Ik googlede naar die steken in mijn linkerarm en kwam uit bij een hartaanval, of een angina?
De pijn voelt als kleine steekjes die niet heel erg pijn doen, soms merk ik er ook niks van.
Kan het zijn dat ik een hartaanval of een angina heb, en waar zou ik dan nog meer last van moeten hebben?
21 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 mei 2018 om 21:45Ik denk toch eerder dat het iets van een spier is. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenAnoniem28 mei 2018 om 21:45In mijn kaak is niet echt pijn en ook niet stekend zoals in mijn arm, ik heb gister wel veel aan mijn nek gezeten aangezien ik dacht dat er een soort onderhuids bultje was. De stijfheid van de nek was er gister dus ook, maar geen armpijn toen
ReagerenAnoniem28 mei 2018 om 22:16Okee, zou u misschien uit kunnen leggen waarom u dat denkt? Dat helpt hopelijk voor mijn gevoel haha
ReagerenAnoniem28 mei 2018 om 22:19Ik herinner mij overigens dat ik dit met mijn arm een halve week geleden ook had toen ik aan het werk was.
Wellicht omdat dit een soort terugkerende steek is door overbelasting? En maakt dit nog uit mbt de kans voor een hartaandoening, aangezien ik dit dus al eens eerder heb gehad (halve week geleden)
ReagerenJohn (moderator)
28 mei 2018 om 22:34Een overbelasting is toch wel meer voor de hand liggend dan een hartprobleem
ReagerenAnoniem28 mei 2018 om 22:41Dankuwel. Ik wil niet vervelend zijn en te veel vragen, maar mocht u de tijd hebben zou u dan wellicht op een rijtje kunnen zetten waarom u dat denkt? Zoals ik zei zou me dat helpen met mijn rust haha
ReagerenAnoniem28 mei 2018 om 22:47Stel morgen is die stekende pijn in mijn arm weg, kan ik er dan vanuit gaan dat het dus zeker niks met mn hart is?
ReagerenJohn (moderator)
28 mei 2018 om 23:05De klachten die je hebt passen niet bij hartproblemen. De klachten die je bij hartproblemen krijgt zijn anders en verergeren niet bij beweging . En zij ook geen kleine steekjes rondom je elleboog. De klachten nder je kaak heb je waarschijnkijk elf veroorzaakt door voortdurend aan je nek/hals te itten vanweg de lymfekier die je daar voelt. ( Het bultje)
ReagerenAnoniem28 mei 2018 om 23:20Van mijn nek kan ik me inderdaad wel in vinden, ik heb er wel veel aan gezeten gister en daardoor het waarschijnlijk zelf wat geïrriteerd, opzich als ik logisch nadenk verklaard dat mijn  klachten in mijn nek
De kleine steekjes aan de binnenzijde van mijn arm/elleboog vind ik wel vreemd, maar ik ga er vanuit dat er wel echt sprake moet zijn van pijn ipv een ‘irritatie’ zoals het meer bij mij is, wanneer er sprake is van problemen aan het hart?
Ik wil niet vervelend zijn maar dit helpt mijn goede gevoel, dus vandaar dat ik nog even de vraag herhaal die ik net stelde:
– Indien ik morgen geen last meer heb, of bijvoorbeeld overmorgen, kan ik er dan vanuit gaan dat dit dus niks met mijn hart heeft te maken?
ReagerenAnoniem28 mei 2018 om 23:21In ieder geval bedankt voor uw tijd! Het is prettig om te horen dat ik me waarschijnlijk zorgen maak om een spierverrekking/overbelasting 🙂
ReagerenJohn (moderator)
28 mei 2018 om 23:29Ik denk dat je er nou al vanuit zou moeten gaan dat het niet je hart is.
Reageren
Als het een vorm van overbelasting is, kun je daar morgen nog steeds last van hebben, maar dan is er nog steeds niks met je hartAnoniem28 mei 2018 om 23:35Dankuwel! Het is misschien een beetje extreem om hierbij aan mijn hart te denken haha.
Het is tevens meer een irritatie dan een langdurige steek die écht pijn oplevert oid, maakt dit enig verschil mbt hartproblemen?
ReagerenAnoniem28 mei 2018 om 23:36Daarnaast las ik ook dat het meestal begon met een pijn op de borst, ook dat heb ik niet. Misschien is minder Googlen ook een goede optie voor mij ?
ReagerenJohn (moderator)
28 mei 2018 om 23:37Dan is het aanhoudende doffe pijn in de bovenarm en de schouder
Reageren