Zoeken Vraag het forum

Erfelijkheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ben

Goeiemiddag, ik ben zelf 30 jaar.
    Afgelopen jaar is mijn moeder van 55 jaar gedotterd door aderverkalking en heeft ze 3 stands gekregen. 2 weken geleden is een neef van mij overleden aan een hartstilstand. Tijdens het hart lopen is dat gebeurd. Me neef is van me vaders kant. Nu ben ik bij de dokter geweest, omdat ik nu constant denk dat ik ook zomaar dood neer zou kunnen vallen. Maar de dokter zegt dat de kans klein is dat het iets erfelijks is. Toch ben ik er niet helemaal gerust op. Ik vind het gewoon zo raar dat 2 gezonde mensen die dicht bij me staan het aan hun hart krijgen.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Toch kan dat zomaar gebeuren.. je dokter heeft wel gelijk. De kans is heel erg klein

Reageren
    Catootje

Heeft veel met leefstijl te maken. Voeding, tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Zo spelen bij verkalkingen tekorten aan stoffen als magnesium en vitamine K. Te intensief sporten kan ook nadelig werken en als je daarnaast al tekorten aan allerlei stofjes hebt kan je eerder klachten krijgen.

Reageren
Reageer op: Erfelijkheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.