- anoniem29 november 2017 om 17:06
Goede avond allemaal
ik zou graag mijn verhaal en klachten eens zeggen tegen jullie! Ik ben al 6 weken elke dag met stress aan het rondlopen. Elk pijntje dat ik heb ken ik ondertussen al.
Ik hyperventileer regelmatig, dus die symptomen ken ik maar al te goed. Heb ook vaak last van ‘hartklachten’ terwijl mijn ecg inorde was.
- Deze ochtend was toch anders ik zat op bed. Ineens kreeg ik het heel benauwd, geen adem meer en een steek in de rug die zo naar het hart ging. Ik ben gaan liggen en het ging over. Nu is het avond en heb ik nog steeds last soms een hartklopping, pijn achter borstbeen, duizelig en benauwd. Ik weet niet goed wat ik hier juist mee moet doen.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 november 2017 om 17:16Ook dat zijn klachten die door angst en hyperventilatie worden veroorzaakt.
ReagerenCatootje29 november 2017 om 17:48Bij hyperventilatieklachten kunnen zaken spelen als onzekerheid, stress, teveel hooi op je vork, perfectionisme, enz. Ook kunnen er factoren spelen als voeding en tekorten aan voedingsstoffen. Zo kan een teveel aan snelle suikers voor ontregelingen zorgen. Verder kan histaminerijke voeding klachten geven. Tekorten aan allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen ook hyperventilatieklachten uitlokken. Zo had ik last van duizeligheid en hyperventilatie door een tekort aan vitamine B12.
Reageren