Zoeken Vraag het forum

Erge wisseling van hoge bloeddruk naar zeer lage bloeddruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Carmen

Mijn moeder is 58 jaar en heeft 10 jaar geleden een hart infarct gehad.

Gister middag is ze door ambulance opgehaald bij de huisarts met een bloeddruk van 173 bij 110. Na bloedonderzoek is ze s’avonds weer naar huis gestuurd.
    Vanmiddag had ze een bloeddruk van 154 bij 108. De huisartsen post gebeld en kreeg als reactie dat e vaak opnemen van bloeddruk juist stress verhogend werkt.
    Nu heeft mijn moeder een bloeddruk van 96 bij 69. Dit is haar bloeddruk in liggende rustpositie op de bank.

Wanneer is de bloeddruk zorgelijk laag en moet ik een arts inschakelen? En is deze grote schommeling(wat niet normaal is voor haar) zorgelijk?

Bvd.
    Mvg,

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch goed is, als je moeder met deze klachten naar de cardioloog gaat. Als ze daar niet meer onder behandeling is, moet ze even een nieuwe verwijzing vragen bij de huisarts.

Ze heeft na het infarct geen medicatie gekregen?  betablokkers en bloedverdunners?

Reageren
    Bob

Gezien de medische historie icm de leeftijd en het aanhouden van klachten lijkt het verstandig weer met de cardioloog te schakelen. Daarnaast kan een historie in de familie met hart en vaartziekten en levenstijl een reden zijn om extra alert te zijn.

De waarde wijken wel af maar fluctureren ook, wat eigenlijk juist heel normaal is. Dus niet direct reden tot paniek.

Reageren
Reageer op: Erge wisseling van hoge bloeddruk naar zeer lage bloeddruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.