- Carmen8 oktober 2017 om 01:57
Mijn moeder is 58 jaar en heeft 10 jaar geleden een hart infarct gehad.
Gister middag is ze door ambulance opgehaald bij de huisarts met een bloeddruk van 173 bij 110. Na bloedonderzoek is ze s’avonds weer naar huis gestuurd.
Vanmiddag had ze een bloeddruk van 154 bij 108. De huisartsen post gebeld en kreeg als reactie dat e vaak opnemen van bloeddruk juist stress verhogend werkt.
Nu heeft mijn moeder een bloeddruk van 96 bij 69. Dit is haar bloeddruk in liggende rustpositie op de bank.Wanneer is de bloeddruk zorgelijk laag en moet ik een arts inschakelen? En is deze grote schommeling(wat niet normaal is voor haar) zorgelijk?
Bvd.
Mvg,1 reactieReagerenJohn (moderator)
8 oktober 2017 om 09:29Ik denk dat het toch goed is, als je moeder met deze klachten naar de cardioloog gaat. Als ze daar niet meer onder behandeling is, moet ze even een nieuwe verwijzing vragen bij de huisarts.
Ze heeft na het infarct geen medicatie gekregen? betablokkers en bloedverdunners?
ReagerenBob8 oktober 2017 om 11:55Gezien de medische historie icm de leeftijd en het aanhouden van klachten lijkt het verstandig weer met de cardioloog te schakelen. Daarnaast kan een historie in de familie met hart en vaartziekten en levenstijl een reden zijn om extra alert te zijn.
De waarde wijken wel af maar fluctureren ook, wat eigenlijk juist heel normaal is. Dus niet direct reden tot paniek.
Reageren