- Monique29 december 2023 om 09:23
Heel goed deze filmpjes! Dankjewel daarvoor!
Marc V4 februari 2024 om 15:23Heb net herzelfde, bij diep inademen voel ik een hartklopping of overslag.We weten toch wat we voelen, niet.
ReagerenMarja2 mei 2025 om 08:05Ik heb het ook, hartoverslagen, gisteravond weer paniekaanval gehad.Gelukkig duurde het nu niet zo lang.
Ik heb een aantal ‘dingen’ geconstateerd in de 2 jaar dat ik dit nu heb; het hangt vlgs mij wel samen met ‘diep ademen’, tenminste bij mij. Heb chronische hyperventilatie (waar ik heel veel aan gewerkt heb) en de laatste 2 jaar zijn de hartoverslagen erbij gekomen. Ik weet niet of mijn leeftijd (en de overgang) hiermee te maken heeft.
Wat mij opvalt als ik overslagen heb, is dst ik in mijn darmen kleine ‘knalletjes’ ervaar. Niet dat ik naar wc moet of windje heb masr echt diep in dsrmen zeg maar. Ook gs ik moeilijker naar de wc, voel me licht in hoofd.
Ik heb ook ontdekt dat ik een beetje invloed kan hebben op de overslsgen. Niet op het ookomen maar wel oo het verdere verloop dasrvan. Als ik een overslag voel, besteed ik even aandacht aan mjjn ademhaling en ontspan ik bewust mjjn buik en borstkas bij een inademing en probeer dan rustig inademing op te laten komen.
Okk probeer ik mijn aandacht 100% op iets anders (maakt niet uit wat als het maar met mindfulle aandacjt is) te richten want als ik ‘in het Nu ben’ heb ik er geen last van (zowel vd hyperventilstie als vd overslagen, de overslagen gaan hierdoor ook weg!). Hier was ik al achter gekkmen met de hyperventilatie enndat isneigenlijk logisch, want het lichaam weet hoe het moet ademen, maar als je het over wilt gaan nemen, gaat het fout.
Iknweet dat het heel gek klinkt, maar zo werkt hrt echt.Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft, ik wens jullie allemaal veel wijsheid in jullie weg naar een oplossing, veel liefs
Reageren