Zoeken Vraag het forum

Plots versnelde hartslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Ik zat in de zetel, volledig ontspannen, en plots versnelde mijn hartslag voor een paar seconden. Het was een licht verhoogde hartslag dus niets extreem maar ik kon het duidelijk voelen, een iet wat vreemd gevoel. Ik voelde mij niet anders dan ervoor behalve dan dat ik verschoten ben. Verder is mijn hartslag terug perfect normaal. Ik ben gekend met extrasystolen en dat heeft er voor gezorgd dat ik heel bewust bezig ben met mijn hart waardoor ik mij nu dus ook wat zorgen maak. Terecht? Zijn dit hartkloppingen of een gevolg van de extrasystolen? De extrasystolen heb ik nu al een aantal weken niet meer gevoeld, misschien het begin van een nieuwe reeks extrasystolen? Ik ben 2 jaar geleden gestopt met roken, eet relatief gezond en drink voornamelijk water. Mijn hart zag er op de laatste controle perfect normaal uit net zoals mijn bloeddruk. Het enige wat ik als reden kan bedenken is dat ik iemand ben die zich snel druk maakt in bepaalde situaties en ook veel stress ervaart bij de kleinste zaken. Zorgen maken en er mee bezig blijven zeg maar.

Alvast bedankt

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou me er geen zorgen over maken. Het zou idd van de extrasystolen kunnen komen.

Reageren
    Anoniem

Dag Tandor

Bedankt voor het antwoord. Ik doe mijn best om mij er geen zorgen om te maken want hier heb ik uiteindelijk niet echt een reden voor. Ik voel mij prima en heb geen symptomen die op iets ernstigs wijzen. Maar sinds de extrasystolen ben ik mij onbewust heel bewust geworden van het minste dat ik ervaar wat anders is dan normaal. Als ik niets voel maak ik mij dan ook helemaal niet druk om mijn hart. Ik zal in ieder geval proberen mij niet ongerust te maken.

Groeten

Reageren
    Anoniem

Goedemorgen,

Hoe voelt u zich vandaag?

Ik heb na het lezen van uw verhaal een paar vragen.

Waar voelde u de hartslagen toen ze sneller gingen?

Voelde de hartslag ook onregelmatig aan op de plek waar u het voelde of voelde het als een paar harde bonken achter elkaar?

Reageren
Reageer op: Plots versnelde hartslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.