- Anoniem17 mei 2017 om 20:37
Hallo allemaal,
Ik ben een meisje van 17 jaar en heb nog al wat klachten die mij bang maken, even op een rijtje:
- hartkloppingen (1/2/3 keer per dag een harde bonk)
- Brandend gevoel in buik en bij borst en hart gedeelte
- Steken bij linkerborst en het loopt soms door tot mijn linkerarm (bij rust voornamelijk, niet de hele dag door voornamelijk ’s avonds soms ook overdags)
- Tintelende spieren door hele lichaam?
- Altijd voor het slapen als ik lig krijg Ik een soort van schok door mijn hele lichaam
- Soms een stroomstoot door mijn hoofd
- Ik sport niet
- Op dit moment heb ik een blaasontsteking en slik Ik medicijnen, kan Ik daar klachten van krijgen?
- Ik heb een hartfilmpje gemaakt maar er kwam uit dat alles wel goed was maar tijdens het maken van t hartfilmpje had Ik geen klachten
- Ik ben nog al bang aangelegd
- Ik heb astma maar hier heb ik alleen last van tijdens inspanning
Weet iemand wat dat brandende gevoel is?? (Het is niet de hele dag)
En door die pijn en steken bij mijn linkerborst en linkerarm ben ik bang geworden voor een hartaanval, maar Ik Ben nog maar 17…
Wat zijn al die andere klachten??
Moet Ik terug naar de huisarts voor mijn hartkloppingen? Ik wil liever niet gaan omdat Ik het gevoel heb dat ze denkt dat ik me aanstel aangezien ik de laatste 2 maanden al 2 keer langs ben geweest..
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 mei 2017 om 21:10Als er iets met je hart zou zijn geweest, dat was dat op het hartfilmpje gezien. Ik denk dat je meer last hebt van angst en hyperventilatie. Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/
ReagerenCatootje17 mei 2017 om 23:21Bij dat soort klachten kunnen er een aantal factoren spelen. Zo is je dagelijkse voeding belangrijk. Veel mensen zeggen gezond te eten maar valt vaak tegen. Zo eten we in het westen vaak teveel snelle suikers, vooral geraffineerde suikers. Dat kan zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat weer allerlei klachten kan geven. Beter zorgen voor meer volwaardige voeding, zoals bijv bruine rijst en voldoende eiwitten eten. In mijn puberteit had ik ook van die vage klachten, achteraf bezien door teveel snoepen en bepaalde tekorten.
Bij astmatische klachten kan een overgevoeligheid voor histamine spelen. Dat zit onder andere in kaas, eieren, zuurdesem enz. Bepaalde kruiden en smaakversterker versterken de werking van histamine.
Daarnaast zou je last kunnen hebben van wat tekorten in je lichaam. Voor een goede gezondheid zijn allerlei stoffen nodig, zoals vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren en nog tal van andere stoffen. Denk aan stoffen als magnesium en vitamine B en D. Bij blaasontsteking is vitamine C ook erg belangrijk. Bij een antibioticakuurtje beter er ook vitamine B bij slikken en na je kuurtje een probioticum. Via bloedonderzoek kan je lang niet alle tekorten opsporen.
Lichaamsbeweging is wel erg belangrijk. Als je geen sport beoefent zou het beter zijn om in elk geval te lopen en te fietsen, misschien gaan zwemmen. Een goede ademhaling is ook belangrijk. Sporten kan daarbij ook helpen. Een goede ademmethode schijnt de Buteykomethode te zijn. Ik ken het niet persoonlijk.
ReagerenTimothy9 maart 2019 om 22:05Goedendag,
Ik ben een man van 23 jaar ik heb vaak gesport maar nu zit ik al een tijd thuis ik werk jammer genoeg op dit moment niet.
Ik eet erg gezond en drink normaal heb wel lang gerookt.(ik rook al 2 maanden niet meer)
Ik heb sinds kort elke dag last van een tintelend gevoel en een lam gevoel in mijn linkerhelft mijn been en arm een warm gevoel op de borst en pijnlijke borst alles links.
En het lijkt wel of ik elke dag me suf heb getraind zo voelt ’t in mijn arm terwijl ik op dit moment niet train.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ben erg bang dat ik misschien straks niet meer opsta.
Groeten tim
ReagerenJohn (moderator)
9 maart 2019 om 22:13Doe eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/