- I.1 september 2016 om 22:28
Hallo,
Ik ben een meisje van 17 jaar. Een tijdje terug is er bij mij vastgesteld dat ik het hypermobiliteits syndroom heb (hms. Dit heb ik voornamelijk in mijn polsen(/handen). Dit houd in dat mijn bindweefsel niet voldoende aanwezig is of te los is hierdoor moeten mijn spieren erg hard werken om te voorkomen dat mijn gewrichten uit de kom vliegen. En dit levert uiteraard (spier)pijn op.
Maar nu merk ik dat ik de laatste tijd weer erg last krijg van jeukende vingers. Het voelt dan alsof de jeuk zeg maar in mijn bot zit. Het is een hele onprettige jeuk die ook wel eens gepaard gaat met pijn. Krabben lijkt verlichting te geven, maar zodra ik stop voel ik het weer.
Aan mijn handen zelf kun je niks zien, geen rare vlekjes, niks.
En nu vraag ik me af wat dit is?
Ik weet dat naar de huisarts gaan misschien het beste is. Maar ik ben erg druk n heb eigenlijk geen tijd. Als er gezegd word daar móet je echt mee naar de dokter, dan ga ik, maar anders is het me te veel gedoe.Waar zou dit gevoel vandaan kunnen komen?
Zijn er mensen die dit herkennen?1 reactieReagerenJohn (moderator)
1 september 2016 om 22:56Ik denk dat je er toch goed aan doet om met de klachten naar de huisarts te gaan.
Reageren
Voor je gezondheid moet je tijd maken.