- -Anoniem24 september 2017 om 23:26
Hallo,
Ik ben een meid van 18.
Sinds een paar maand heb ik vrij regelmatig jeukende handen. Soms is het niet aanwezig, en dan in één keer komt het weer opzetten. Vooral ’s avonds voel ik het heel erg. (Dan ben je vaak ook minder bezig/afgeleid dan overdag). De jeuk is heel even te verlichten door met mijn nagels over mijn handen te gaan, maar dit helpt maar voor een paar seconden. Gelukkig lukt het me tot nu toe wel redelijk om niet te krabben, want ik weet toch dat het niet helpt en ik alleen mijn handen open krab.
Het voelt als een jeuk die dieper lijkt te liggen. Meer bij mijn botten dan mijn huid. Het gevoel is erg moeilijk te beschrijven.
Aan mijn huid is ook niks te zien. Ik heb geen uitslag en mijn huid is volgens mij ook niet droog. Het voelt zacht aan en heb ook geen losse velletjes rond mijn nagels. Heb een tijdje geen handcréme gebruikt, een tijdje wel, een keer geswitcht naar een ander. Maar niks maakt verschil.
Ook is het niet meer of minder aanwezig bij stress heb ik gemerkt. Dit lijkt geen verschil te maken.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet of waar het vandaan kan komen. Iemand een idee of tips?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 september 2017 om 00:23Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga eens met de klachten naar de huisarts
ReagerenTwinkl2 mei 2018 om 19:08Hallo,
Het is al een tijdje terug dat je dit gepost hebt, maar ik heb hetzelfde. Ben je met je klachtennog naar de huisarts geweest? Weet je onmiddels wat het is?
Groet, Twinkl
Reageren