- Anoniem18 juni 2016 om 21:01
Ik heb bijna 3 weken geleden mijn enkel omgeklonken tijdens het sporten. Ik kon na het omklinken niet op mijn enkel steunen en heb direct minstens een halfuur gekoeld met een ice pack. Ondanks het koelen is mijn enkel toch redelijk opgezwollen aan de buitenkant (voet is naar binnen omgeslaan).
Omdat ik de dag erna nog steeds niet kon steunen ben ik naar de dokter geweest. Ik moest toen een week op krukken lopen, been zoveel mogelijk omhoog leggen en mocht 3 weken niet meer sporten. Na 4-5 dagen kon ik al mankend wandelen op de bal van mijn voet maar dit deed wel redelijk veel pijn en ik kon ook niet ver wandelen. Ik heb toen mijn krukken achterwege gelaten (wat misschien niet slim was). De week erna werd de pijn bij het wandelen steeds minder, maar ’s avonds kreeg ik altijd een brandend gevoel en jeuk waar mijn enkel gezwollen is. Nu, bijna 3 weken na het omklinken, is de pijn weg (enkel bij springen en of lopen voel ik het nog) maar de zwelling neemt maar niet af… Mijn enkel is nog steeds dubbel zo dik als mijn andere. Is dit normaal en heeft dit gewoon tijd nodig of kan dit komen doordat ik misschien te snel mijn enkel weer belast heb?2 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 juni 2016 om 22:17Het is mogelijk dat je enkel inderdaad te snel hebt belast. Ik zou even naar de huisarts gaan en ernaar laten kijken
Reageren1 januari 2020 om 19:40Ik heb nog steeds last van mijn rechterenkel omdat het zo heel erg dik is omdat ik uit was gegleden en ook omdat ik een ongeluk gehad met de afwas en ook met mijn fiets en ook met het lopen Esther verroen
Reageren