- FH7 juni 2017 om 20:33
Goedendag,
Zo’n 4,5 maand geleden heb ik mijn linker-enkelband afgescheurd. Na 10-12 weken van volledige rust en herstel ben ik langzaam weer gestart met sproten. Na 13 weken heb ik een scan laten maken om te controleren of de enkelbanden hersteld waren en dit was het geval, enkel de zwelling was nog aanwezig. Dat is nu juist het probleem, elke morgen als ik wakker wordt is mijn enkel gewoon dun net zoals de andere en als ik (op het werk) een zithouding aan neem komt de zwelling weer terug. Nu zit ik inmiddels op 4,5 maand en het is nog steeds hetzelfde. De zwelling komt echter niet op de gescheurde banden, maar juist wat hoger rondom de enkel. Hierdoor blijft het hardlopen vervelend en drukkend. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 juni 2017 om 20:47Ik denk dat je er goed aan doet, om met die klachten naar een fysiotherapeut te gaan.
ReagerenFH7 juni 2017 om 20:51Daar ben ik geweest, vanaf het begin aan. Ik doe de stabiliteit oefeningen. Ook zij geeft aan dat het vreemd is dat de zwelling dagelijks blijft terug komen. De banden zijn immers hersteld.
ReagerenJohn (moderator)
7 juni 2017 om 20:53Dat denk ik dat het goed is om terug te gaan naar de orthopeed.
Reageren