Zoeken Vraag het forum

Blijvend last van enkel na verzwikking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Robin

3 tot 4 maanden geleden ben ik met sporten door mijn rechterenkel gegaan. Dit gebeurd met enige regelmaat mijn hele leven en heb er mee leren leven maar ook erger kunnen voorkomen door in reflex mee te vallen in de beweging. Met sporten is dat niet niet echt gelukt.

De verzwikking voelt ook anders en het zit niet alleen aan de zijkanten maar ook aan de bovenkant. Nu 3 tot 4 maanden later blijft de rechterenkel gevoelig en licht zeurderig pijn. Ik kan alles doen maar voel dat ik moet opletten wat ik doe.

Wat kan een aanblijvend last zijn en wat kan ik mogelijk doen. Ik doe regelmatig oefeningen en ben ook met steppen begonnen om de enkel in beweging te houden.

1 reactie
    Reageren
    Suus

Hoi,

Ik zou je dringend aan willen raden om eerst te stoppen met de oefeningen en zeker met steppen!
    Als je enkel beschadigd of instabiel is, dan is in beweging houden het meest onhandige wat je kunt doen!
    Hij moet dan eerst de kans hebben om te herstellen.

Ga eerst naar een fysiotherapeut en laat je enkel beoordelen.
    De fysiotherapeut kan dan bepalen of het iets is wat met oefenen op te lossen is, of dat een verwijzing vragen naar een orthopeed beter is, voor je verder gaat “doe het zelven”.

Een enkelverzwikking klinkt als een simpele blessure,maar als je het niet vanaf het begin goed laat behandelen, kun je je enkel er voor de rest van je leven mee verkloten!
    Ik spreek uit ervaring.

Reageren
Reageer op: Blijvend last van enkel na verzwikking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.