winterhand??????

ik heb last van opgezwollen, rode vingers. ik kan ze amper buigen. ze jeuken en prikken en af en toe lijkt het wel alsof ze in de brand staan qua gevoel. alle symptomen komen overeen met winterhanden, maar ik heb het alleen aan mijn rechterhand en alleen mijn vingers zijn opgezwollen aan de rechterhand. met mijn linkerhand is niets aan de hand. ik ben al nagegaan of ik ergens allergisch voor kan zijn maar volgens mij is dit het niet. voor ik de arts bel en voor de verandering met een kluitje het riet ingestuurd word wil ik graag weten of je ook een winterhand kan hebben aan 1 hand.

Reageren

Je zou daar nu eigenlijk geen last meer van moeten hebben. De temperaturen zijn eigenlijk te hoog. Misschien goed om toch even naar de huisarts te gaan. Het fenomeen van Raynaud zou eventueel ook nog kunnen

Reageren

Ik heb dat ook gekregen ! Enkel sommige vingertoppen aan de rechterhand en een teen aan de rechtervoet. Maar de voet is na weken weer blank. We kunnen toch niet de enige zijn ? Ik denk zeker een soort van allergie.

Reageren

Het kan heel goed dat je ene hand kouder is dan de andere. Dan zou je het op andere momenten ook voelen. Kan schelen om te zorgen voor een betere doorbloeding. Zorgen voor verwarmende voeding en extra stofjes als magnesium en vitamine D.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: winterhand??????

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe