- Bente2 mei 2025 om 21:07
Ik zag eerder dat andere mensen lipoedeem hebben en dit ook ervaren. Ook ik heb het voornamelijk op plekken waar sinds kort veel cellulitus is ontstaan. Misschien toch iets om te checken..
Dorine31 augustus 2025 om 11:18Als je veel vitamine D slikt kun je een magnesiumtekort krijgen. Dan krijg je (nog) meer last van krampen en spiertrekkingen. Ik zou er minstens 400 mg magnesium per dag bij slikken. Dan heb je pas echt baat bij vitamine D suppletie
ReagerenDorine31 augustus 2025 om 11:21Ik ben rond mijn dijen allesbehalve mager maar heb toch echt ook die schokjes. Als dokters geen idee hebben gokken ze vaak maar wat, heel menselijk maar niet altijd handig. I should know, ik ben zelf arts (en ook nog geen sluitende theorie mbt deze klachten) 😉
ReagerenPlopper2 oktober 2025 om 01:17Ook hier een ex-dokter met plopjes. Met wandelen in de benen, maar ook na (seksuele) spanning in/rond de vagina.
Reageren
De plopjes komen altijd kortdurend na inspanning bij het tot rust komen. Ik heb het gevoel dat, als spanning weg gaat, er een combinatie is van herstel doorbloeding en ontspanning spierweefsel (fasciculaties). Maar ja, exact weet ik het ook niet. Deze topic las ik langgeleden al. En nu opnieuw. Geruststellend dat ik niet de enige ben. En hierbij dus ook mijn ervaring.Els10 oktober 2025 om 15:03Yes, ik heb precies hetzelfde! Gevoel van schokjes/plopjes in de achterkant van mijn bovenbenen. Alleen 5 tot 10 minuten na het wandelen, niet na andere activiteiten. Maar ik heb het lang niet altijd. Ik heb het idee dat ik het meer heb als ik erg gestresst ben (geweest). Ik heb erg dunne benen, mijn vet zit meer op mijn buik. Nou ja, ik hoop ook altijd maar dat het gewoon wat goeds is 🙂
ReagerenSierra23 januari 2026 om 08:36Ik heb het ook. Maar dan in mijn onderbenen.
Reageren
Ik sta ermee op dus is niet enkel na wandelen.
Allerlei onderzoeken gehad, geen zenuwschade ,geen problemen met bloedsomloop…
Ben wel gemiddeld 10u per week aan het sporten. Spinning gestopt omdat ik daarbij ook veel last had,als ik moest staan op de fiets.
Sportarts zei dat het de spanning in mijn onderbenen is die niet weg kan (heb ook wel stevige kuiten)
Al steunzolen aangeschaft maar blijft wel duren.
Al ruim een jaar zit ik ermee. Als ik wil lopen dan heb ik meteen verzuring in mijn onderbenen,bij gehurkt zitten lijken mijn benen hun gevoel te verliezen.
Met een massagegun op mijn benen geeft wel even verlichting. Ik schrik er ook van hoeveel hier last van hebben.Lex30 januari 2026 om 21:12Hoi ik heb een vraag
Ik heb 3 wekend geleden. In mijn boven been schok gekregenAfgelopen week weer ik ben bang me been voelt zwaar aan
Reageren
Ik ben 32 vrouw. Mama van 4 kids
Weet iemand ietsLinn1 augustus 2026 om 14:57Ik heb er ook altijd last van na het wandelen,al jaren lang. En dit is wat ik heb gevonden:
Kleine steekjes of plopjes in je benen na het wandelen komen meestal door spiervermoeidheid, kleine spiertrillingen (fasciculaties) of een lichte zenuwprikkeling door de inspanning.Mogelijke OorzakenSpiervermoeidheid: Je spieren hebben hard gewerkt en trekken na het stoppen opeens licht na.Vocht of mineralen: Een tekort aan water of zouten kan kleine samentrekkingen geven in rust.Zenuwtje dat opspeelt: Een kleine zenuw in je been kan door de beweging of houding tijdelijk geïrriteerd raken.
Wat je eraan kunt doen. Rust nemen: Ga even zitten of liggen zodat je benen ontspannen.Goede schoenen: Zorg voor schoenen met fijne zolen die je voeten goed dragen.Rustig opbouwen: Maak je wandelingen niet te lang in een keer.
Reageren