- Diana29 maart 2024 om 23:14
Hoi allemaal!
Na al heel wat keren verspreid over een aantal jaar gegoogked te hebben, kom ik eindelijk op deze pagina waar ik dus meer ‘lotgenoten’ tref! Nooit begreep iemand mij als ik uitlegde dat ik na het wandelen allemaal een soort van plopjes in m’n benen voel. Nu lees ik dat ik dus lang niet de enige ben!Waar ik heel benieuwd naar ben en dus wil vragen, is of er meer vrouwen hier zijn die net als ik lipoedeem heb. Ik vraag me heel erg af of het daar misschien mee te maken zou kunnen hebben!? Ik heb al lipoedeem sinds de puberteit, maar het is een half jaar geleden pas gediagnosticeerd.
Zijn er dus meer vrouwen die (weten of ze) lipoedeem hebben?
Nansie20 mei 2024 om 19:06Ik heb het ook al een aantal jaren, geen idee wat het is.
Reageren
Alleen na wandelen, na tien minuten is het over.
Geen lipoedeem, wel aan de zware kant door medicijngebruik, B12 is op het randje. Heb een hartaandoening en ben bezig on langzaam weer wat meer conditie op te bouwen, en ja hoor, het ploppen begon weer.Kim29 mei 2024 om 13:04Hi allemaal,
Reageren
Ik heb dit ook, en hen een theorie.
Een aantal jaar geleden zat ik in een burn-out en had ik heel veel last van die ploppende fasculatie samentrekkingen na het wandelen. Ik was een tijd herstellende, en had beduidend minder last van stress, in die tijd waren de samentrekkingen na wandelen dan ook weg. Spanning en stress gaat bij mij heel erg vastzitten in mijn lichaam. De laatste tijd heb ik weer heel veel last van stress en voel ik deze samentrekkingen weer na het wandelen.
Daarom mijn vraag, voor diegenen die dit ook hebben, hebben jullie ook veel last van stress?
Mijn idee is dat ik spanning vastzet in mn lichaam, dat ik wandelen mn lichaam wat kan ontspannen en dat vervolgens iets van binnen gaat samentrekken om spanning te ontladen.Frou2 juni 2024 om 12:01Hahahahhaha dat heb ik mezelf ook wijs gemaakt.
Reageren
Ik heb echt altijd gedacht dat, dat het zou zijn.. en denk ik eigenlijks nog steeds wel 🤣 is er al iemand overuit wat het is ? Zou toch wel een arts moeten weten wat dit is lijkt mij.Cor10 juni 2024 om 15:54Hoi, al bijna 6 maanden last van. Het ergste in mijn benen, maar af en toe ook aan mijn romp en aan mijn linkeroog.
‘‘s avonds het meeste last, met momenten ook ‘s nacht heel erg veel last van gehad, het hield me zelfs uit mijn slaap.
Heb ook de indruk dat stress de situatie verergert.
Was een tijdje heel erg bang dat ik een spierziekte heb, want geen enkel dokter weet wat het is.
Hebben jullie ook dat je bv je teen kan zien bewegen zonder dat je zelf iets doet?Ben benieuwd?
ReagerenWendy15047 augustus 2024 om 21:30Hoi, heb hetzelfde. Heb zelf het idee dat het de bloedsomloop is. Groet.
ReagerenLouise21 augustus 2024 om 19:51Ook ik heb exact dit gevoel al jaren, alleen na wandelen. Ben heel benieuwd of hier ooit een antwoord komt.
41 jaar, normaal gewicht, beetje meer dan gemiddeld actief 😉
ReagerenBas22 september 2024 om 17:01Ik heb het ook, geen idee hoe lang al. Maak me er geen zorgen om, maar ik zit even tijdens het wandelen en dacht: “Laat ik eens opzoeken wat het is.” Kennelijk weet niemand het? 🤔
ReagerenM.27 september 2024 om 19:56Hi allen,
Ik heb hetzelfde en ervaar het eigenlijk sinds mijn burnout. Denk toch dat het door overmatige spierspanning komt waarna je spieren ontspannen? Voelt inderdaad heel gek. Voornamelijk aan bovenbenen/heup gebied. Niemand heeft nog een verklaring dus? Wel gek dat enkel vrouwen dit blijkbaar hebben..
Groetjes,
Reagerenbus22 januari 2025 om 12:00Ik herken dit ook. Geruststellend om deze reacties te lezen. Ook ontstaan net voor/tijdens mijn burn-out. Nu nog steeds last van. Ik denk dat het komt, door de spierspanning…..?! Soms ook plopjes door mijn lichaam, soms ook niet. Voornamelijk dijen, benen na het wandelen.
Heeft iemand dit ooit laten onderzoeken?
Reageren
Ik ben benieuwd!Miranda26 februari 2025 om 11:55Hier nog iemand met deze propjes in de benen na het wandelen. Net een half uur gewandeld met mijn zoon, hij heeft nergens last van terwijl ik het overal in mijn benen voel ploppen.
Reageren
Op het moment ben ik met een boosterkuur bezig vanwege een zwaar vitamine d te kort. Ik heb al maanden pijn in mijn spieren en gewrichten en heftige fasciculaties. Heb daardoor weinig kunnen wandelen (vandaag weer voor het eerst).
Fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn met deze propjes na het wandelen. Ook bij mij is het na een kwartier zo goed als weg. Het voelt wel anders als de spiertrekking die ik heb zonder enige inspanning.en die ik door mijn hele lijf voel.Moniablaise5 maart 2025 om 16:52Linker pink gezwollen met wa verdoovde gevoel in met dat ik ook nog aan mijn linker middevinger een onderbult heb met dat er zo persies mijn knokel weg van is met het gevoel zoals kleine schokjes in mijn armen tot het gevoel in mijn benen en dat mijn lippen verdoofd zijn zo geen gevoel meer heeft met wat heeft zowel boven als onder lippen
ReagerenJohn (moderator)
5 maart 2025 om 18:06Ga dan eens met die klachten naar de huisarts
ReagerenAnke8 april 2025 om 21:01Hallo ploppers! Wat fijn zeg, eindelijk herkenning. Ik heb precies dit. Soms heftiger soms minder, op de bovenbenen/heupen, de plekken waar ik veel vetcellen en cellulite heb. Ik dacht altijd dat het lymfe -vocht was, (dat wordt door wandelen gestimuleerd toch?) en dat het door mijn vetcellen niet zo goed kan doorstromen. Misschien slaat het nergens op hoor, maar het voelt een beetje zo. Best raar dat de deskundigen geen idee hebben. Maar ik denk niet dat we ons ongerust hoeven te maken, heb het al mijn hele leven, ben 63 jaar😀
ReagerenK.29 april 2025 om 15:25Ik ben een man en ik heb er ook soms last van na lang wandelen. Mijn lichaamsvet verzamelt zich vooral in mijn benen, misschien dat het daar wat mee te maken heeft?
Reageren