- Kees2 juni 2026 om 16:09
Hoi allemaal,
Ik loop inmiddels al maanden met flinke problemen aan mijn voeten en hoop dat iemand dit herkent of advies heeft.
Het begon met schilfering, roodheid en kloven onder mijn voeten. Inmiddels heb ik ook op bijna alle teentoppen pijnlijke wondjes. De huid is rood, soms vochtig en branderig, en lopen doet echt ontzettend veel pijn. Het voelt alsof de huid steeds verder kapot gaat.
Ik ben al bij een dermatoloog geweest. Er is een kweek afgenomen waar volgens mij een infectie uit kwam. Onlangs heb ik van de huisarts antibiotica (amoxicilline/clavulaanzuur) gekregen vanwege een vermoedelijke bacteriële infectie. Daarnaast heb ik eerder ook al een antischimmelkuur gehad.
Toch blijven de klachten terugkomen. Ik heb last van:
* Rode en pijnlijke voetzolen.
* Kloven die steeds opnieuw ontstaan.
* Schilferende huid.
* Pijnlijke wondjes op de teentoppen.
* Branderig gevoel bij lopen.
* Soms vochtige plekken tussen of op de tenen.Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Was het uiteindelijk een schimmelinfectie, eczeem, bacteriële infectie of iets anders? En wat heeft bij jullie geholpen?
Alle tips of ervaringen zijn welkom, want ik word er inmiddels behoorlijk moedeloos van.
Alvast bedankt!
Bijlagen:
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
3 juni 2026 om 19:02Al eens aan je huid-/huisarts een klasse 4 corticosteroid gevraagd tegen dit soort sterke eeltvorming? Eventueel gecombineerd (als er niet teveel wondjes zijn) met salicylzuur.
Reageren