Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke zweetvoeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ikke

Heb al jaren last van zweetvoeten en heb al van alles geprobeerd. Wassen, zinkolie, iets met aluminium etc. Boorzuurschilfers werken nog het beste en gaan het het langste tegen. Helaas zit ik in schuldsanering en kan dus online bestellen (geen internet bankieren) en de verkoop punten van boorzuur wordt steeds minder. Momenteel is er dus geen winkel dichtbij die het direct verkoopt en wil geen familie lastig vallen om het te bestellen en terug te betalen etc…dat komt wel binnenkort. Daar gaat de vraag ook niet over. De vraag is…: het is zo erg dat heel mij voeten week worden en ik het dus kapot loop. Vooral rond mijn tenen. Ik was mijn voetjes natuurlijk zodra ik thuis kom en loop zoveel mogelijk blootsvoets daarna maar heb tegelvloer dus in nu wordt het te koud. De avond gaat nog wel…Maar gedurende de nacht droogt het natuurlijk in en s ochtends kan ik niet meer lopen omdat ze dan zo droog zijn dat als ik mijn tenen krom, het haast open barst omdat ze TE Droog zijn. Wie weet hier een oplossing voor want kan ze wel met van alles insmeren (zoals vaseline)
    maar dan is het ook weer niet goed 🙁

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je er goed aan doet om eens naar de huisarts te gaan met dit probleem.

Reageren
    jan

hoi ikke, je kan eens proberen de gele uierzalf zowel tussen je tenen aan te brengen en op je voeten ik heb zelf ook behoorlijke zweetvoeten, en kom er ook niet vanaf, uierzalf kost nog geen 2 euro bij drogist, ik zou graag met via mail oid met jou in contact willen komen om er met elkaar over te praten.

grt. jan

Reageren
    Ikke

Joh tandor, denk je niet dat ik al vaker bij de huis arts ben geweest ervoor? Die kan ook niet veel behalve die zink tinctuur voorschrijven. Dat werkt idd wel tegen zweet voeten naar droogt dus mijn voeten zo uit dat het pijn doet omdat ze TE Droog worden. Dat is juist het hele probleem. Mijn eigen gezin/familie weet er wel van en ik was mijn voeten en gooi mijn sokken rechtstreeks in de was machine of in een luier emmer met deksel zodat het niet ruikt maar die droge voeten s morgens doen zo’n pijn!

Reageren
    jan

echt lastig zweetvoeten he, ik heb het ook net zo 26 jaar en slanke jongen ben ik, ik had gedacht dat zweetvoeten meest bij dikkere mensen voorkwam.

Reageren
    John (moderator)

@ikke
    Ik kan natuurlijk niet weten of je bij de huisarts bent geweest, als je die info niet geeft…er zijn genoeg mensen die dat uit schaamte niet doen…

Zweetvoeten zijn echt niet een probleem van dikkere mensen.

Zorg ervoor dat je voldoende water drinkt. Je nieren moeten optimaal kunnen werken. Cannabis, XTC Speed en veel alcohol gebruik, kan het probleem groter maken. Buiten de dagelijkse hygiëne, is het belangrijk om je schoenen dagelijks te wisselen. Laat je schoenen buiten luchten. Gebruik dus minimal 2 paar schoenen zodat je om de dag kunt wisselen. Gebruik leren inlegzooltjes in de schoenen en zoveel mogelijk katoenen sokken. Tegen de zweetvoeten zelf zou je Odaban kunnen gebruiken. Het is een speciale deo die wel wat duurder is, maar vaak maar 1 of 2 x per week gebruikt hoeft te worden. Spuit geen deo’s in je schoenen! Dat voorzaakt extra vochtigheid en schimmelvorming in je schoenen.
    Tegen de droge voeten, zou je Atrix kunnen gebruiken en dat voor de nacht aanbrengen. Niet te dik.
    De nare lucht wordt veroorzaakt door bacteriën. Een dagelijks voetbad met badedas Classic of biotex, kan bacterie vorming tegengaan omdat ze beiden een desinfecterende werking hebben.
    Ook voetbaden waaraan waterstofperoxide 3% is toegevoegd kan helpen.

Reageren
    jan

hoi ikke, probeer eenss gele uierzalf tussen je tenen te doen dat verzacht echt ik doe het zelf ook, neem anders contact met mij op via mail als dat hier mag.

Reageren
Reageer op: Pijnlijke zweetvoeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.